Nuffnang Ads

Saturday, August 9, 2014

Cuti2 Raya di Cameron Highlands :)


01.08.14 (Jumaat)

Sebenarnya plan asal dari kampung terus nak balik kl jer.. Tetiba hubby cadang nak bawa bercuti di Cameron Highland.. Awal2 memang excited sangat.. Almaklum dah lama xbercuti bersama2 keluarga besar kami.. Sebenarnya kami konvoi.. 1 keta family ku, 1 keta adik bongsu ku drive wit ibu & anak buah..

Keta adik aku bertolak drp kampung arwah ayah kat Pokok Sena Alor Setar.. Keta kitaorg dari umah MIL kat Sg Dua Penang... Kami bertolak konvoi dari umah mil lepas solat Jumaat..

Yg kelakar dalam keta aku n hubby decide nak booking hotel mana.. so, hubby terus guna hp jer masuk dalam booking.com jer.. Pilih la kami Hotel De'La Ferns... Hotel ni aku pernah lunch kat situ masa ada Site Visit di jalan baru cameron nak ke pantai timur tu... Nak pilih hotel Copthorne dekat pasar tu, penuh la plak..Almaklum cuti raya kan... semua dok pakat nek Cameron.. kami pun plan last minit... Hotel De'La Ferns ni ok gak la.. Breakfast dia pun sedap juga la.. tp xbyk variety jer la..


Awal2 excited nak bercuti, tapi xbest sebenarnya pergi bercuti time cuti Perayaan ni.. terlalu ramai orang... Nak parking pun susah.. Tak dapat nak g market yg fames yg banyak jual sayur2 fresh tu.. Disebabkan parking susah, hubby xprasan tayar blkg sebelah kiri dah masuk longkang.. Nasib baik ramai yg membantu tolong angkat keta beramai2 bagi tayar sebelah keluar.. Alhamdulillah xda apa2 n tayar& keta dalam keadaan baik...

Disebabkan hubby n adik bongsu aku stress susah parking.. kitaorg beli jer yg jual tepi2 jalan tu.. cuma mahal sket la.. tapi xpala, daripada berhimpit2 ramai org tu n parking susah...
Rupanya baru aku tahu Ford Focus kalo jammed panas sangat, keta tu bagi warning suh berhenti.. sebab over heat... Nasib baik la kitaorg pakai keta Malaysia Perodua Alza - Keta Family..

*** So, nasihat aku nak g Cameron biar la cuti weekend biasa.. Jangan Cuti Sekolah @ Cuti Perayaan..
*** Sori la semua, silap time la ajak ramai2 g bercuti..
*** TQ cayang - my hubby sponsor semua... heheheee:P


Nape Afiqah muka serius tu mengerut dahi? hehehee:P



Excited budak2 dengan paksu :)



Apa la budak2 ni bercerita kan .. heheheee:P


Apa yg paksu gelak sorang2 tu.. hehehee:P

Keadaan bilik hotel kami.. kami amik family room ada 2 king beds :)

Alhamdulillah.. Saya nak masuk 5 bulan dah.. Saya membesar dengan susu mama saya.. :)

 Faiq ikut kami berjalan sekali :)

 Ibuku & Anak2 ku tersayang.. muaahhss:*

 Kami tarik 2 sofa ni bagi cantum utk Afiqah tdo.. 

Risau bagi afiqah tdo himpit2 takut terpenyek kena himpap dgn abg Qari.. heheee:P

Saya dah ngantuk.. bila saya ngantuk, saya suka hisap jari saya... :D

Keesokannya

02.08.14 (Sabtu)

Pagi2 lepas breakfast, kitaorg g jalan2 MARDI dulu.. tapau apa yg patut.. yg pasti nak g makan strawberry fresh dari ladang.. :)

 Maps dalam MARDI...

jom zoommm...
"
"
"
"
"
"
"
"
"








No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D