Nuffnang Ads

Thursday, September 6, 2012

Makan2 Open Raya Aidilfitri 2012... ~ Part 4

Aku bersama anak tercinta Qari & Mira (bakal adik ipar & anak Jiran..


Salam semua... Rasa2 korang kan, senyuman aku di atas ni adalah IKHLAS atau senyuman terpaksa ???? hehehee:P


Sebenarnya tu senyuman yg sangat ikhlas walaupun terpaksa control sebab nak bagi nampak ayu & jelita.. auwwww.. Perasan betul aku ni.. kui3:P.. pada dasarnya gambar ni aku nampak sungguh tembam... huhuuu.. nak diet macamana, ari2 raya bulan raya ada open house/office.. kui3 :P


Nak tau kenapa aku hepi ari ni??? Agak2 ada ke org amik tahu pasal aku?? 
aku ni perasan la plak... bukan nya ada org nak amik tahu pasal aku kan.. tp xpa la... just sharing for my contengan.. hehehee..


Siapa x happy, kalau my hubby terchentaa nak ajak aku open raya di Cyberview Lodge Cyberjaya.. 


Okla kita lupakan pasal gambar ni... jom kita tinjau2 suasana Open raya pada hari ini.. 


... Tengahari ada open Raya KKR kat dewan.. meriah & happy sekali.. Yg bestnya, aku selamber jer ajak family aku join sekali.. Nama pun Open Raya.. so, open semua org datang kan?? jgn cakap belakang tau.. hahahaa.. aku plak yg tersentap.. opss.. sebenarnya aku tak tersentap, saje jer nk cter bg gempak.. hahahaa :D.. Aku memang ajak family aku join sekali.. Apa aku kisah,.... yg pasti, aku tak menyusahkan semua orang.. erkk.. kekenyangan.. Al-Hamdulillah..


.... Malam lepas Maghrib ada Open Raya di Cyberview Lodge & Spa di Cyberjaya.. So, psst2, itu yg aku balik awal tu... jgn cakap belakang tau.. ni aku dh ckp depan2.. hehehee :P (Refer contoh Note keikhlasan aku di petikan akhir..) okla forget it pasal tu dulu..


yg bestnya jamuan raya ni sebab siap ada
Lucky Draw.. Sanggup kami tunggu smpai kul 10 malam, semata2 nak dapat hadiah.. Tapi bukan rezeki kami dapat cabutan bertuah.. huhuuu


Yg bestnya, aku boleh terserempak dengan kakak bahagian sebelah opis aku.. dia join ikut suami dia gak mcm aku.. hehehee :P


Sebenarnya jemputan ni dari supplier kepada client2 mereka la.. jemputan membawa isteri.. Tapi, xckp boleh bawa anak.. Tapi, aku tengok ramai jer yg bawa anak.. kesian anak aku kena tinggal dgn ibu aku.. Kalo Qari ikut sekali mesti meriah... huhuu.. xpala.. len kali, aku akan selamber jer bawa anak.. hehehee:P



muka keboringan sementara tunggu hubby abis keja... 




Ada muka senyum KEIKHLASAN tak kekawan ??? hehehee


Jom tinjau2 suasana dalam Dewan Cyberview ni.. Tempat ni memang cantik.. Kalo ada rezki, nak bercuti di sini bersama family tersayang.. Tempat ni ala2 santai & suasana kayu2..



Ada seiras tak wajah kami?? 


Hadiah2 cabutan bertuah yg best2 :)

Hadiah Utama : TV 42" Panasonic (Ada 1 jer..)
Hadiah Kedua : Samsung III (Ada 1 jer..)
Hadiah Ke-3 : Ipad (Ada 2 jer..)
Hadiah Ke-4 : HP Samsung yg ada projektor tu.. jenis apa ntah hp tu, aku lupa.. hp yg kaler kuning tu.. (Ada 2 jer..)
Hadiah Ke-5 : etc.. kesemuanya ada 20 barang.. bottom 10 : hamper Hari Raya (agak2 hamper dalam RM100 kot)..

No bertuah saya.. Tapi tiada rezeki nak dapat hadiah :(



Cantik lampu dia :)





Ahli silap mata dijemput khas.. aku pun tertipu dengan dia gak.. Dia akan datang meja ke meja buat silap mata.. Sementara tunggu cabutan bertuah, dia buat show kat stage.. :)





Continue cter pasal senyum ikhlas @ Keikhlasan jiwa dan raga..
Senang cter ikhlas dalam diri masing2..


Sebenarnya aku nak cter tentang IKHLAS.. 


KEIKHLASAN yek kawan2.. :)


Kalau kita ikhlas terhadap sesuatu kerja kita, tanpa mengharapkan apa2 balasan pasti kita akan dapat hasil yg sangat baik dan menceriakan hidup kita..


Contoh :


Biasa la kalo dok kat KL ni, mesti akan datang lambat disebabkan kesesakan lalulintas... Aku ni almaklum, memang dok kawasan yg sangat jem otw nak g opis ni.. try minta tukar, bos xluluskan.. bos cakap, tunggu naik pangkat baru boleh.. Betul gak kata bos tu, kalo aku pindah sekarang, maybe ada rezeki dapat nek pangkat, nanti kena patah balik ke kl juga.. better aku dpt naik pangkat, aku dapat minta keja kat Bandar Baru Bangi @ Putrajaya.. dekat sket dari umah..


jauh @ dekat, aku xkisah sgt.. jammed tu yg aku tensiii tu.. huhuu.. tapi, Al-Hamdulillah, aku sempat sampai awal gak opis, kekadang terkandas merah gak.. nasib bek en.suami hantar kan.. kalo aku drive sendiri, alamatnya ari2 punch merah kerana cari parking.. Aku kan masuk WP3, masuk 8.30.. kiranya memang dah penuh parking la..


itu yg kekadang, aku akan balik lambat tu.. Yer la, aku akan ganti balik masa bekerja aku.. 


Okla, aku cter sket la kisah  keja aku serba sket.. just sharing & caring... Aku kan suka bercerita di blog.. Tapi bukan cakap belakang tau.. just sharing.. Kalo terasa minta maaf la.. xda kena mengena dgn korang.. semua untuk diri aku jer..


Dulu masa sekolah, cita2 aku nak jd penulis Novel & wartawan.. Tapi, ibu aku tak kasi.. Ayah bagi masa tu.. Ayah bagi sokongan padu lg, siap bg duit suh aku beli banyak novel.. selalunya time Pesta Buku la aku pergi.. coz dapat la harga murah sangat2.. Tapi, bila dah kahwin ni, masa tak mengizinkan.. Tunggula kalo abis belajar nanti. Anak2 dah besar.. Aku akan buat sebagai hobi aku... Mengisi masa lapang.. Insyaallah..


Tapi, kekadang aku terpikir, Kenapa aku ni tak suka bercakap depan2 kata omputih face to face.. maybe aku ni tak pandai bergaduh kot.. Lagi2 bertengkar depan2.. Dan aku bukannya org yg panas baran.. Tapi, tersentap & terguris ada la.. Biasa la, hati wanita kan ada taman.. karut la, kalo org kata xda perasaan.. so, Prinsip aku sekarang, kena pikir dulu apa yg perlu di cakap.. takut org lain tersentapp mak.. huhuu..


Tapi, aku rasa kata2 aku byk org tersinggung kot.. biasala.. kita kan xsedar apa yg kita cakap.. kekadang, kita ni ingat cakap biasa2 jer.. tapi, org lain terasa.. Forget it la.. Biasa la, manusia tak pernah lari drp buat kesilapan.. semua cter lama.. xperlu diingati pun.. Sedangkan Allah & nabi ampunkan umat, ini kan kita mansuia biasa yg xda kuasa pun..


Agaknya Allah memberi aku seorang yg sabar kot.. Al-Hamdulillah.. Aku di kurniakan keluarga yg cakap sopan2 & tak cakap laser2 la kiranya.. Mulut cakap bertapis2 jer.. xnak bagi org sakit hati la kiranya.. Kalo aku ni bukan org yg sabar, dah lama aku tampar kot org yg mulut lidah lazerr tu.. hahahaa:P.. opss... nanti tersentap plak.. hehehehe.. kata Fafau... Tolong laaaa:P



..kadang2 aku datang lambat.. almaklum bila dah berkahwin & ada anak ni.. macam2 nak uruskan pagi2 sebelum nak hantar anak kpd ibu kan.. Aku ni bukan jenis yg suka menyusahkan ibu aku.. Aku akan siapkan segala persiapan Qari dulu, sebelum pass kat ibu ku.. Lagi satu umah aku kan jammed.. jalan Cheras kan memang terkenal dgn jammedd.. huwaa:(( 


... kadang2 aku akan amik half day.. Al-maklum la, bila dah datang keja suami hantar,,,... kena follow rentak en.suami plak.. kekadang, en.suami ada jumpa client kat area putrajaya @ area dekat kawasan umah aku, mesti la aku akan follow en.suami.. Sementara dia jumpa client, aku boleh banyak belajar macam2.. Cthnya aku g Cypark Kat Pajam, Nilai tu.. baru aku tau, tempat pelupusan sampah boleh juga diguna pakai utk buat Tenaga Solar.. Nanti aku cter kaedah ini yek.. dan pengalaman aku belajar ni la, aku menjawab masa Interview Spa Alam Sekitar baru2 ni..


... kalo aku drive sendiri, dah pasti aku akan dok office hour.. itu la pasal aku akan ganti balik keja aku; tengahari aku xg lunch.. aku ganti balik waktu ketiadaan aku di opis.. Aku balik lambat, minta tolong en.suami amik aku d opis.. masa tu aku akan buat apa yg patut.. yg penting keikhlasan bekerja... aku bukan menunjuk2, tapi yg pasti, aku bgtau bos plg mustahak..


Cerita pasal IKHLAS lagi,... kita mesti sentiasa buat sesuatu tu bukan untuk nama atau pangkat.. a.k.a untuk perhatian kawan2 @ saudara-mara la kiranya.. 


Cakap IKHLAS, tapi jumpa semua orang cerita yg dia IKHLAS.. Orang yg IKHLAS, xkan beritahu apa yg telah dia buat pada orang lain.. Selalunya, bila kita tak beritahu, orang ingat kita xIKHLAS plak.. haiiii macam2... susah kan nak jaga hati orang walaupun kita terguris... macam2 persepsi manusia.. bukan senang nak jaga hati orang.. walaupun hati kita tersentapp mak..


Aku suka cter masalah2 aku kepada ibu tersayang & en.suami tersayang.. satu yg pesanan yg aku akan ingat dan takkan lupa sampai bila2... "Orang yg suka mengata kita, org itu memang dengki dengan kita.. orang itu memang tak suka tengok kejayaan kita.. orang itu tak suka tengok kekayaan kita.. orang itu tak suka kita.. so, jangan cari pasal dengan org itu.. kita buat hal kita.. biarla orang itu nak buat cter betul atau salah.. itu semua hak masing2".. bila di pikir2 balik.. Betul gak kan.. buat apa kita nak amik tahu hal org kan.. kalo kawan baik, xkan mengata orang lain.. Aku beryukur memiliki kawan2 yg cter sembang2 pasal rumah, pasal anak2, pasal kehidupan masyarakat.. Al-hamdulillah Ya Allah, aku memiliki kawan yg educated begitu.. Amin~



ok La mama Abqariz.. Aku xnak membebel panjang, just sharing jer .. Insyaallah aku akan Ikhlas segalanya.. dapat bonus point lg Allah bagi kat kita tau... Insyaallah.. yg penting kita kena IKHLAS ya.. segala perbuatan kita, sentiasa selalu dipandang Allah... Jangan nakkan nama sangat.. Buat kerja perlukan keikhlasan dan juga kejujuran.. Itula tangga kejayaan kita.. Teringat plak tengok kisah Sani Bas Ekspress tu... Dia cakap "Kalo berkira kerja, kerja akan berkira dengan kita dan Allah akan beri 


Bila kita berkira dengan kerja, kerja akan berkira  dengan kita.. Hati pun tak enjoy.. Aku suka keja aku sekarang.. Tapi, bila dah 4 tahun di sini, aku perlu kan perubahan.. Aku perlukan transformasi.. Rasa bosan plak buat keja yg sama.. Sekian... 



No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D