Nuffnang Ads

Wednesday, July 17, 2013

Keborosan Melampau...

Aku rasa aku ni kena berubattt la... korang jangan pk yg bukan2 plak.. maksud aku berubat benda lain.. bulan2 posa ni, setan kena ikat.. tapi, nafsu keborosan aku tetap terserlah.. aiyaaaa.. huhuuu

Berubat agar keimanan aku kuat daripada godaan nafsu keborosan yg sangat2 melampauuuu.. huhuuuu

Mana taknya.. sekarang ni aku ni jenis pesen membeli guna on9 jer.. nama teknologi di hujung jari anda... dari rambut ke kaki pakai on9.. opss.. kaki/kasut tak online coz aku risau ketat @ longgar kaki ni.. hehehe..

Aku rasa tahun ni jer aku dah beli macam2 handbag & baju raya.. what ??? belum puasa baju raya dah beli awal.. hahahahah.. lepas raya nanti baru aku share baju raya ok.. xsurprise nak tunjuk baju raya awal2.. hehehee :D

Aku ni penggemar handbag dan pengumpul handbag... tapi banyak2 handbag.. yg tang satu ni la aku suka pakai... handbag leather kat bawah ni..  coz dia memang sangat2 tahan.. mmg berbaloi aku beli... aku beli on9 gak.. hehehe:P Hubby geleng kepala jer la... xpa duit aku, hubby xkaco la.. hehehee.. mintak ampun memboros plak.. kui3


Macam ni la yg aku beli.. memang berbaloi dengan ketahanan dia.. 
Aku pakai nak setahun dah.. still nampak macam baru...

Nak tau kenapa aku suka beli on9 coz penjual handbag ni aku kenai dia.. so, selamat tanpa was2.. Coach yg dia jual memang murah dari pasaran & original (Makesure korang semua kenal penjual dia, jangan men transfer duit jer.. nanti lesapp duit korang).. kalo g butik coach memang mahal gilak lagi laa... aku tengok material dia sama jer...

Dulu aku suka shopping handbag kat SOGO.. tapi byk2 handbag sogo yg aku ada semua xtahan.. xsampai setahun, dah nampak tercalit n terkoyak kulit dia.. xtau la ori ke x handbag sogo ni.. aku takut made in japan jer yg byk jual di pasaran, yg nampak mcm ori tapi klon gred AA.. macam2 la aku dengar orang cakap.. so, now aku dah xmau terpengaruh dengan handbag di Sogo lagi.. beli mahal2 tapi xtahan...

Ada satu handbag aku yg tahan guess aku beli kat butik guess di klcc.. dah masuk 6 tahun aku pakai, memang tahan.. handbag ni aku beli utk hantaran kawen aku.. memang tahan.. dan aku percaya butik di klcc, ori.. hehehehee.. jangan marah ok.. aku just bagi pendapat sebagai pengguna... xmau tertipu, beli mahal tapi tahan sekejap jer.. membazir ok..

tapi, baru2 ni aku ada beli on9 lagi.. website yg sama gak.. kali ni memang aku rasa mcm xmau plak yg handbag aku beli ni... disebabkan, dalam internet aku tengok berkenan sungguh, terus bankin.. then, bila dah sampai umah.. Aiyakkk.. kecikkk.. ipad Mini xblh masuk... padan muka aku xtgk size dia dulu... berkenan terus beli jer tanpa usul periksa dulu.. huhuuu

Aku memang cadang nak handbag comeiii2 jer utk raya tahun ni disebabkan aku ni perangai kalo hb besar, lagi aku nak isi macam2 sampai berat macam batu.. ni nasib bek anak dah besar, xperlu nak letak bagai pampers @ susu.. kalo anak kecik aku suka pakai hb jenis tote.. senang nak letak susu & pampers...

so, kali ini anak dah besar.. nak ubah citarasa pakai hb kecik.. tapi, ini la balasannya... Kecikkkk... itula padan muka, dalam screenshot jual hb tu dah tulis saiz, tapi aku ni pesenn xnak amik ruler ukur sndiri.. ni la padahnya.. Nak bagi orang syg.. Nak pakai sndiri, macam xbest la plak sebab kecik bebenor..

so, sape2 nak beli aku jual murah... ini beg yg aku idam2 dihujung jari.. Tak tertahan dgn godaan... nasib bek aku tergoda Coach jer.. kalo tergodaa gucci, channel, dior.. mau tercenggang & panas telinga jap dgn leteran hubby.. hahahaa... Tapi bang, jangan risau.. syg membeli tidak la melampau.. kata org ikut ukur badan sndiri a.k.a ikut kemampuan nak beli.. Handbag yg aku baru beli, kalo aku ada anak perempuan, boleh la pass kat anak.. nak bg free kat orang, rasa xbest plak.. sebab aku beli mahal tu..


ada sape2 nak tak, aku jual.. xpernah pakai lagi.. gerenti ori & baru..


No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D