Nuffnang Ads

Tuesday, January 22, 2013

Derma Darah Beramal Bersedekah :)

Yeahhhh.. penat menderma darah tak hilang lagi, then g suka suki join menari.. fuhh mmg penat beb.. Nak buat keja pun rasa mcm mata nk terlelap jer.. b4 mata terlelap, better aku hapdet blog lg best..

statement derma darah tu just suka suki k.. bukan nak menunjuk2 aku ni menderma T____T.. dan bukan menunjuk2 aku ni baik sangat menderma darah nak tayang pada semua orang..

Yang pasti aku ikhlas.. dah lama tak derma.. last derma bulan 2/2008.. sebelum aku mengandung Qari lagi.. 5 tahun lepas.. Rasa seriau & kecut perut gak rasa... sakit jer sekejap jer masuk masuk jarum bius, dah lepas tu cucuk jarum amik darah tu dah tak sakit coz dah biuss kan.. xrasa apa2 pun...

Tahun lepas ada gak kat opis aku, tapi aku bendera jepun, so xboleh nak derma.. Akhirnya Al-hamdulillah, aku dapat membantu insan yg lebih memerlukan darah aku.. Al-maklum aku darah O.. Darah O penderma Universal.. kiranya semua jenis darah lain boleh pakai...

Bagus gak kita derma darah, rasa ringan jer badan kita ni... tapi bila lagi la nak buat amal jariah.. nak derma bagi duit xmampu, derma darah jer la k utk buat amal jariah berpanjangan.. Tapi jangan plak derma dara plak.. kui3 :P Yang penting keikhlasan dan bukan kepura-puraan.. Al-Hamdulillah selepas menderma, aku tak pening.. dan siap boleh berjonget lagi.. kui3...

450 darah aku diambil..

Sembang2 dgn nurse, rupanya darah ni tahan 42 hari.. tapi kena proses dulu darah ni.. then baru bagi kepada pesakit yg memerlukannya.. Nurse cakap, tak sampai 2 week dah abis.. itu yg diaorg kena pergi banyak tempat utk kutip darah.. bila dgr cter nurse tu, rasa macam Azam nak membantu kepada insan yg memerlukannya.. Insyaallahhh kalo daya & kudrat ku larat utk menderma.. sama2 kita berdoa ok.. Amin~

Xda sambutan sangat.. Marila kita Berkempen menderma darah.. 
Bantu la insan yg sangat2 memerlukannya...

muka letih ke muka ngantuk... ni namanya gedikkkk.. hahahaa:P
Ada aku kisah.. kukuiii:P

wit kakak yg baik hati.. :)


No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D