Nuffnang Ads

Monday, December 5, 2011

05/12/11 .. genap 29 tahun umo ku...


Bermula dengan pelbagai bencana .. pulau dan lautan biru... cehh.. berpuisi plak.. Tau la br lps tgk movie Ombak Rindu jumaat ari tu.. xplan pun nk tgk.. asik xda masa jer kami ni.. hehee..



Yg kelakarnya, kajang banjir (Jumaat - 02/12/11).. ramai yg call kami (aku & hubby).. so, memang xboleh nak balik laa... sayang keta kalo masuk banjir.. rosak keta.. xsanggup nak repair.. huhuuu.. Apa lagi?? jeng2 plan kami singgah Mines layan "Ombak Rindu".. memang sedih cter ni coz aku dah tau jalan cter dia dlm novel.. Bagi yg xbaca novel, maybe xfeel sgt kot.. Ok la bg aku cter tu.. cuma komen aku, Lisa Surihani tu xsesuai dgn watak dia..


tempat aku lepak dulu2 masa praktikal di JKR Kajang...

Pepatah dulu2 pernah berkata2 :- (just sharing bersama, insyaallah xda kena mengena dgn sesiapa pun.. just berkongsi dgn cter2 drama Melayu yg famez...)


"Hidup ni kena pandai bawa diri...kalau tak..org meluat..benci..cemuih..@ 

seangkatan dgn nya..kalau kita kedekut n bjimat blebih-lbhan...

jgn dok teringin hak org..ni dak..hak kita kedekut.. hak org lmbat lepa jer....

1 lagi kalau suka mengata org ...jgn marah bila org mengata kat kita....


Beringat sblm org mjauhkan diri.." (Buat pengajaran utk diri ku juga)



T__________T



05/12/2011 (Isnin).. Lunch di Padi House ... terima kasih abg.. Terima kasih bff..







 Nasi Ayam Chicken Chop & Capuccino Ice Blended... 
(birthday girl.. kui3.. gedikss kan aku... auuuwww)

Baked fried Rice... (en.suami)


Tahun akhir usia 20-an
Today, umurku 29 tahun.
Maksudnya ni tahun terakhir aku di alam 20-an.
Pelbagai dah dilalui, namun pencapaianku belum berakhir...

Dah hampir masuk umo 30-an.. dan aku xmalu dgn umo ku.. sudah ketentuan Ilahi.. syukur aku masih berada di Bumi ciptaan Allah swt..
Dan aku perlu bertambah matured seangkatan dgn usiaku.. Dan aku perlu berfikir dahulu sebelum bertindak... Kerana Mulut Badan Binasa.. Silap Pilih Kawan, binasa diri.. Pepatah orang dulu2 memang boleh pakai.. Buat pengajaran pada kita juga.. kui3.. Insyaallah...

Ingin berubah angin, aku sahut peluang mencari ilmu pengetahuan untuk masa depan ku & family.. Alhamdulillah, rezeki tak putus-putus hingga sekarang. InsyaAllah, keadaan akan semakin baik nanti. 

Terima kasih atas semua ucapan.
(dari bibir, dari sms dan dari internet)

Terima kasih atas semua hadiah.
(dari suamiku dan keluarga ku dan kawan2)... 
TQ sponsor kek.. kui3 :D
Terima Kasih abg cayang.. en.suami hadiah laptop baru (life book P Series / net book)..
hureyy dpt laptop baru.. hehee:P (Al-Hamdulillah.. permudahkan segala urusan ku.. laptop lama dah rosak.. huhuuu) .. abg cayang memang memahami diri ku... heheee.. Love u so much :-*

Memang cdg nk beli guna duit sndiri (saya ni bukan jenis suka minta2.. tp en abg syg dah offer.. mana boleh xterima.. rugi besar tau.. kui3..), dlm plan kalo dpt duit kutu nak beli laptop, aku xmo yg besar2.. nak yg comel2 dan ringan2 jer.. coz permudah aku bawa g class & travel kalo ada kursus/bengkel opiz apa2 la.. (Laptop Besar2 n berat2 ni, xsesuai la.. kalo buat keja opiz @ keja yg melibatkan pelbagai software sesuai la kita upgrade pelbagai database.. :)

Alhamdulillah dan bersyukur dengan kerahmatan Mu Ya Allah.... 

jeng2.. hadiah Hari Jadi drpd abg tercinta.. luv u.. muaahss:-*


 4/12/11 (Ahad) : en.suami ajak g PC fair kat KL convection center

 Aku suka model ni.. Kecik & solid.. Mudah utk aku bawa g class & travel ..


Pakar IT ker tu? Test power.. :)

Balik dari PC Fair.. Abg ajak balik umah dulu.. Konon alasan nak amik Qari.. Rupa2nya, diaorg semua dah surprise Bufday gugurl utk aku.. hehehee.. 

En.suami belanja makan kat Pak Hailam Kopitiam ,... Nyummnyyy.. sedap2... :) TQ abg sayang...  Terima kasih semua.. Sayang semua... muaahhss:-*

Hadiah paling bermakna Tahun 2011, semua keluargaku meraikan hari jadiku malam tadi.. Terima Kasih juga kepada Hubby tersayang dan keluarga tersayang.. Sayang semua :-*


Ibu & Arman..


Qari wit menu Pak Hailam Kopitiam

p/s : Pict kek dlm camera la.. T la aku upload.. Amik pic dr hp dulu.. 



hari ini umur dah semakin menginjak dewasa.... bertambah angka




ya allah berikanlah daku peluang untuk merebut rahmat 

dan kasih sayangMU ya Allah


.. jangan lah kau menjemputku tanpa amalan 

yang cukup untuk mengadapMu ... 

ya Allah 
ampunkanlah segala kesalahan ku... 

rahmati lah daku dunia dan akhirat .. Amin




berkatilah teman2 yg mendoakan kesejahteraan ku ..

amin


Kebetulan laptop kami sama kaler.. cadangnya nak amik colour putih.. Tapi, takut cepat kotor... so?? heheheee:P

Aku nyer kecik sket la coz aku amik netbook jer... en.suami nyer database besar la.. coz guna keja opiz..







No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D