Nuffnang Ads

Saturday, March 10, 2012

macamana kalo menyumpah org nanti termakan sumpahan???

macamana kalo menyumpah org, nanti termakan sumpahan??? 

Takut kan.. biarla berpada2 menyumpah org.. takut terkena batang idung sendiri.. menyesal pun xguna.. huhuuu


Sori, lama tak ber blog.. Rasa macam malas.. dan xda mood nak taip.. tak tahu nape?? nak taip kat umah, malas.. Qari asik kacau aku jer.. so, jalan Terbaik, pasang cd, bagi Qari layan movie apa yg Qari mau tgk.. boleh mama buat keja ok.. kui3..


Kali ini aku bawak uols ronda2  jalan gi Kota Kinabalu... atau lebih dikenali KK... Nape aku cter pasal KK?? Hureyyy... bulan November 2012, kami sekeluarga akan bercuti & reunion bersama family terchenta di sana..  Kebetulan en.suami nak belanja aku & Qari sempena ari jadi aku yg ke 30 tahun & kiranya hadiah anniversarry perkahwinan kami yg ke 5 tahun... TQ very much cayang.. muaahhhss:* ulllpppp... Geli geleman plak aku..... Dah masuk angka 3 rupanya?? Rasa mcm baru jer abis belajar.. auwww  tak sedar diri plak.. hahaa:D..  

... dan paling kebetulan, Forum Fesbuk ex-Sementa (classmate Teknik), nak buat reunion g KK bulan June 2012 nie.. Tiiidaaaakkkk..... Korang ni memang kan... kan.. menci aku... Nak plan g bulan 6,  plan awal kata nak g Hong Kong Disneyland @ USS (Universal Studio Singapore).. Nape tukar KK???.. saje jer korang ni yek.. Mcmn la aku nak goda hubby, dapat join sekali reunion korang ni... Mesti hubby aku tak bagi.. end of year nak g Sabah gak..

Dah lama tak bercuti sama2 ramai2.. last pergi Kuching, time tu aku preggy 4 bulan anak no.2 (Adik Qari, tapi xda rezki... adik Qari meninggal dlm perut..) .. masa kat Kuching (xtau kali ke berapa kali pergi, coz kakak aku memang dok sana.. senang kalo nak g fly sana, tdo umah kakak jer.. saving.. hehehe).. Teringat masa g bercuti kat Kuching tu, aku xada mood, morning sickness.. Al-maklum pembawak budak.. tapi sebenarnya pembawak hubby.. pembawak babak budak.. hehee...  

Menyelit sket yek.. just luahan perasaan yg terbuku.. heheheee>>>


Tingat aku, masa aku mengandung anak No.2, macam2 halangan.. mcm2 jadi kat aku.. Antaranya;


... selalu sakit perut.. morning sickness.. jatuh tangga... Hyper tension nak siapkan thesis pengajian aku.. Qari asik nak aku dukung jer smpai sakit perut aku.. kaki kena himpap cermin la.. banyak berjalan.. tekanan darah rendah.. 


.. yg plg aku tensii, orang dengki dengan aku.. orang benci aku.. orang menyumpah aku... macam2 la.. Adakah aku teraniaya?? Adakah aku yang salah?? Adakah aku terlalu jujur?? Adakah aku silap dengar luahan korang semua?? Adakah kesilapan aku meluahkan kpd kamu semua membuat kan kamu semua terasa??? Yaaa.. walaupun silap aku memberi kenyataan yg jujur & ikhlas dlm blog & perbincangan bersama.. Ya aku salah, tapi adakah semua yg aku nyata itu BENAR @ SALAH.. walaupun ku terasa tersisih.. Tapi, biarlah.. aku jer kot sensitive, sedangkan dulu aku tak macam ni.. Kenapa yek?? Hormon aku berubah ker??? 
.. Nikmat atas dunia biarlah.. Balasan di Akhirat kita tak tahu kan... Masyaallah.. Hindari la aku dgn masalah2 itu semua YA Allah..  

Betul kata orang, "Berdiam diri lebih baik, tak menyakitkan hati orang & aku tidak berdosa mengeluarkan kata2 yg boleh menyakitkan hati orang lain.. Lidah sungguh berbisa umpama pedang menghunus di hati..".. Terima Kasih Ya Allah memberi aku berubah.. agar aku lebih berhati2 utk berkata2 & Lebih berhati2 memilih yg mana baik & mana yg buruk.. Yang mana mulut manis & yg mana mulut pedas.. sori yek, just luahan... Aku tahu, aku juga bersalah.. Maaf jer yg dapat aku beritahu.. 


share bersama : SABAR & IKHLAS


Kiriman : Ummi Adithia Maulana
Assalamualaikum WrWb
Sahabatku, Suatu saat nanti, kta akan berterima ksih kpda orang yg membuat kta kecewa, menangis, membuat kta terluka, karna darinya kita belajar tentang kedewasaan hati, ketegaran jwa, kesabaran, ketulusan, keikhlasan utk memaafkan. lapangankan hati utk bisa memaafkan kesalahan orang lain terhadapa kita, karena itu lebih baik daripada dendam

.. yg plg aku terkilan orang menyumpah anak aku mati disebabkan balasan ku.. Ya Allah, ada jugak manusia macam ni yg aku jumpa... Qadar & Qadar siapa yg tentukan?? Ko ker?? Masyaallah.. Istigfar byk2.. Semua telah ditentukan oleh Yang Maha Kuasa Allah SWT.. Aku tawakal & Redha jer dengan kuasa Allah.. 


Cuba ko berada d tempat aku.. Apa ko rasa??? Apa yg ko akan dpt @ ko akan lakukan jika berlaku seperti aku?? Aku bukan menyumpah, just bagi ko gambaran, macamana perasaan ibu yg telah kehilangan anak yg membesar dalam perut selama 9 bulan?? macamana seorang ayah kehilangan anak??? macamana seorang abang kehilangan adik utk bermain bersama2?? Mana fikiran mu sayang?? Aku xmarah.. tapi, len kali jangan buat lagi tau?? nanti i rotan u.. kui3... aku dah lama maafkan mu sayang..

Tapi, entahla... Aku pun xtau nape orang benci sgt dgn aku ni.. Aku ni ada kisah ker pasal korang semua.. hahaa.. Agaknya mood orang mengandung memang mcm tu kot.. emosional & xreti jaga hati orang kot,... hahaa.. sori kawan2.. :P  


Tapi satu jer, jangan la sampai menyumpah anak aku mati... kejam btul.. sampai bila2 aku masih teringatt.. bukan mengungkit, tapi memang terasa sangat2.. walaupun aku ni bukannya  kategori sensitif, tapi bila melibatkan pasal anak2.. memang aku tersentap tau!!!! korang pun akan tersentap bila korang dah ada anak nanti.. len la kalo hilangnya perasaan keibuan di hati korang semua.. itu aku tak tau la.. xkan kot.. mesti semua orang ada sifat keibuaan kan..kan...

... atau agak2 nya memang xda rezki Qari dapat adik kot.. Maybe Qari nak bermanja2 dgn mama & abah yek..
  & pada masa yg sama dah lama xpergi bercuti, itu la last arwah ayah bercuti bersama2 kami sekeluarga di Kuching pada awal tahun 2010.. Rindu pada arwah.. rindu wajah arwah makan dengan penuh selera masakan ibu tercinta.. Touching.. teringat memori silam.. huhuu..

Sebenarnya aku nak cter topik g Sabah.. macamana melalut lagi.. haiiii.. selalu mcm ni.. kui3... oklah.... Strict the point jer.. Aku baru pertama kali ke KK, Sabah pada bulan 4, 2008.. Masa tu aku preggy Qari.. masa tu Qari dlm perut aku.. Syukur sangat2, masa g honeymoon kat Sabah tu, aku tak mabuk langsung.. Nek boat g Pulau Manukan, aku still maintain lagi.. Aku sihat sentiasa.. Syukur sangat2 masa tu.. coz tiket dah booking awal.. kebetulan masa tu, MAS ada fair o fair.. just bayar tax jer.. so, aku & hubby (Pergi-Balik = RM480 >>>> murah kan??? ).. kiranya itu la honeymoon perkahwinan kami.. coz biasanya orang lain, awal2 kawen g honeymoon ke sana sini.. tapi, masa tu duit kami dh  xda.. dah abis banyak masa kahwin.. so, xnak membebankan hubby, booking jer awal bulan 2 2008.. pergi nya bulan 7... Masa booking tu, x pregnant lagi.. baru plan dgn hubby nak mendaki Gunung Kinabalu.. so, terbatal hajat rupanya aku pregnant.. syukur Al-Hamdulillah.. Hadiah Honeymoon sekali.. Insyaallah.. next time boleh la nek kalo tenaga ku kuat lagi.. so, nak kena makan ubat kuat ker?? T________________T

Sabah memang cantik... Aku suka g Sabah.. memang Rakyat Sabah ramah tamah.. Teringat tarian daling-daling aku emnari.. Tarian kebudayaan Negeri Sabah.. 


 Masa ni, Qari dalam perut mama la sayang.. 


 Preggy 4 months..

 ~with love~

 Mount Kinabalu, Sabah





 Luas Padang ni, boleh men kuda lagi..


 Jambatan Tamparuli.. otw dr Kundasang- KK, singgah jap..


Town KK

 Karambunai .. Best kat sini.. Pantai cantik..


 Kinabalu Pine, Kundasang.. cantik tempat ni.. banyak pokok Rhu.. @ pine..

Ranau Market.. 1st time makan honey chicken wing.. sedap.. ~


 Pasar Fillipina.. Better berli kat Night Market, lagi murah...



Welcome To Sabah..

Atas boat.. otw g Pulau Manukan..


Jom tengok ikan...

bersyukur dengan kekuasaan Allah swt..





jom singgah Labuan plak...  walaupun Labuan kecil daerah dia, tapi Labuan bersih & tersusun...


Kami dah sampai Labuan... 

Sori la, gambar aku xblh upload masa ni.. gmbr tidak menutup aurat.. now, aku dh berubah.. Insyaallah.. :)

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D