Nuffnang Ads

Sunday, June 17, 2012

Ability to see ghost.. aiyaakkk ;(

Qari.. Qari... Tak tau mama nak cakap apa padamu sayang.. huhuuu... Tapi yg pasti, my 3 year old lil son abqariz is gifted. He has ability or supernatural creature. Many instances before he keep telling us about this.. Tapi, aku selalu buat derkk jer.. xmau emosi takut melebihi & menguasai diriku.. Aku perlu tunjuk berani depan anakku tercinta.. But?? sebenarnya mama takut la qari sayang.. huhuu..

Once, he pull my hands ask me to run because that place has supernatural entity. But baru2 ni, he said this on the way up Bukit Antarabangsa kakak ipar home, Qari say "hhhhmmmmm pokok ni banyak hantu la".. errrrkkk.. adoiiii hmmmm adoooiiii spooky !!! Korang nak tau kat mana?? Nanti korang takut plak guna jalan tu.. Biar la Rahsia?? hehehee.. Nak rahsia, tapi nak cter kat blog plak.. hahaa:D

Ramai kawan2 tanya "Parents dia tak nak tutup ability tu ker? Tapi Qari macam tak kisah jer eh??"...

wow.. sape xrisau... aku siap minta bantuan adik aku suh minta pada mak mentua dia, ubat celak.. minyak tu colek sket & calit kat bawah telinga ker, mana2 la syaitan suka bergayut.. tempat terselit2 lipatan tu la setan suka agaknya.. huhuu.. Tak da la percaya sangat dengan bomoh, tapi bomoh perubatan tu mengamalkan bacaan Al-Quran.. itu yg confident tu..  ubat jauhi drpd gangguan jin syaitan.. macam2 la.. Maybe Qari ada kelebihan macam tok & mak mentua aku, yg boleh nampak.. huhuu..

Yg xdapat aku lupa, masa tu Qari baru pandai cakap.. masa tu br pindah umah baru jer (now current home dok skrg).. masa tu 1 baris umah kami, kami jer yg tinggal.. yg len belum pindah lg.. Al-maklum, kami pindah dulu, nak save bajet.. apartment hubby blh cepat sewakan kat org jer...

Then, nak cter ni mcm ni.. time aku syok2 dgn semangat nya basuh pinggan, then Qari tunjuk kat luar tingkap.. "Ma, hantu".. What??? Apa lagi, aku lari lagi laju masuk bilik.. Qari terkulat2 kejar aku dr blakang nk masuk bilik gak.. hahahaa.. itula kelebihan budak2 agaknya..

Ada lagi cter ni.. banyak nk cter tak terkata.. Tapi, masa tu Qari umur area 4++ bulan kot.. Masa tu kat parking umah Apartment Zamrud (telah disewakan).. Balik dari kampung.. Senang cter, balik dr Penang dan sampai parking kul 12++.. Apa lagi.. menangis sungguh2 Qari time tu.. Nasib bek tak pandai cakap lg.. Kalo tak?? meroyan ma & abah.. hahahaa..

Tapi, xpala.. semua kuasa Allah dah beri.. Mana tau, esok lusa akan hilang sndiri bila qari dah semakin membesar... Yang penting, Qari tak demam.. itu jer...

Yang paling kelakar, masa tu balik umah mentua kat Penang.. Then, masa tu aku nak buat susu qari la kat dapur.. Tetiba Qari nangis.... Nangis bersungguh2 la.. Qari ni kalo nangis memang suka bersungguh2 sampai kluar air mata.. sensitif & tersentap T_______T macam mama gak.. Like Mother Like Son... hehehee :P

Aku & mak mentua, apa lagi.. asik dok tanya2..  "Qari nampak apa.. cter la sket".. Dok nangis jer.. Tak pala.. mak mentua aku suh nek atas g tdo jer bawa qari.. baru plan nk layan movie (tv umah jer) tgh2 malam ni.. Batalkan hasrat jer la... Mak mentua aku pun pasang Al-Quran digital letak kat dapur smpai ke pagi...

Esok nya, tanya Qari, "Nape nangis sayang malam tadi".. Qari pun cakap "Qari tak nampak hantu.. Umah mak tok takda hantu.. Qari kena gigit semut.." What??? Ada2 ajer la anak aku ni.. Sejak pandai cakap ni.. petah sungguh.. syukur Al-Hamdulillah.. terasa bahagia kerana anak tercinta suka bercerita.. menghilangkan stress aku & hubby.. Rasa umah sentiasa happy dengan petah Qari.. 

Sekian.. itu jer cter anak ku tersayang.. Muhammad Abqariz Zaem...


  tengok la gelagatnya.. :)

Qari & Wan..

Sepatutnya Qari tolak wan, ni dah terbalik plak.. hehee:P
Layan kan jer la cucu ;)


No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D