Nuffnang Ads

Sunday, June 17, 2012

Sabar adalah tunjang yg paling utama...

Doa + Usaha + Tawakal = Senyuman Kejayaan

Namun percayalah, kejayaan yang sebenar bukanlah terletak pada lebarnya senyuman di wajah kita. Tapi pada wajah MEREKA... Rantaian senyuman pada wajah ibu, ayah, mama, abah, umi, abi, etc dan sahabat2..

Dan yang paling penting :
Apa ertinya berjaya di dunia, andai di akhirat hanya menjadi bahan bakar api neraka?

Masyaallah.. Ya Allah, berila aku hidayah & pedoman agar aku akur dengan perintahMu Ya Allah..

Semoga kejayaan hari ini, membuah kejayaan jua di akirat nanti. Moga kejayaan ini, memberi erti dalam mengapai redha Ilahi.


 Semoga aku & hubby dapat membimbing anak2 menjadi muslimin dan muslimat dengan adil dan saksama mengikut ajaran Islam.. Insyaallah...



Betul la... Kalo layan sangat perasaan malas, memang tak solat la jawabnya.. Jom ubah sikap.. Insyaallah aku tengah berusaha...




Aku cuba untuk tidak memberi banyak komen dlm fb.. Kerana, bila berlaku perkara ni.. "Maksud kita berbeza.. Maksud org lain berbeza".. Itu yg boleh mencetus kemarahan & pergaduhan.. 
Sabar jer la.. huhuuu..

 insyaallah, aku akan sentiasa bersangka baik pada kalian.. Walaupun susah kita nak lakukan.. i must try.. Insyaallah.. Lebih baik senyap & berdiam diri jer kot caranya.. mungkin tidak menyakiti hati org len..


 Subhanaallah.. Indahnya.. Allah Maha Pengasih & Mengasihani...





No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D