Nuffnang Ads

Monday, November 5, 2012

Site Visit to Kedah/Perlis (Oct 2012) ~ Part 2

3 hb Oct. 2012

Salam semua.. continue Part 1;

Ari tu cter pasal site visit kat Kedah.. Part 2 ni aku nk cter, aktiviti di Langkawi & Perlis... after abis site visit.. Ada terpandang kedai jual ABC.. Masyaallah.. sedapnya ABC dia.. Tak pernah aku makan air selembut & sesuji itu.. Ais dia halus sgt.. terlalu rapuh.. 1st time aku makan ABC sedap mcm tu..

* ABC : Air Batu Campur..

Tapi, sayangnya, tak take photo coz dah terlalu haus, sampai tak ingat nak amik gambar... kui3.. tapi area sungai petani tak salah aku.. Jalan Laluan 67..

then, checkout hotel then trus hantar bos g airport ALor Star.. Kami bertiga teruskan perjalanan ke Langkawi plak.. Nek keta projek parking kat Kuala Perlis bukan park kat Kuala Kedah.. Disebabkan ada budak mabuk laut.. Dari kuala perlis naik feri ke Langkawi lagi cepat sampai.. hehehee... Sape lagi, driver comeii.. Driver comeii ni bukan sekadar driver tau, pandai budak ni.. Tapi, bukan rezeki dia nak dapat keja lebih bagus.. Jangan risau dik, setiap keja yang dilakukan halal, akan dikurniakan ganjaran yg besar.. mana tau ada rezeki dapat keja yg diimpikan.. AMin~

okla.. kita layan gambar jer laa.. nak cter memang panjang gler la.. auwwww :P

Park Keta kat Kuala Perlis : RM10.00/night (okla tu kan..).. 
then terus naik feri to Langkawi Island :)


Kuala Perlis - Langkawi : 1 way = RM18.00 (3.00pm)

Kuala Kedah - Langkawi = RM23.00 (Tak salah aku la.. hehee)



view dari dalam feri :)

ok kita dah sampai.. Dah booking My Hotel siap2 drpd opis lagi.. Lagipun My Hotel ni tak jauh pun dari pekan Kuah yg kita suka2 nak shopping coklat & pinggan mangkuk tu.. kui3...

Bagiku My Hotel lagi best daripada Regency Alor Setar.. ikut persepsii masing2 k.. T__________T

Deluxe Room My Hotel harga RM136 (government rate)..

.. King Size bed / twin... Aku amik King Bed; mak aiii memang selesa.. 
(kalo aku nak g bercuti wit family, boleh tdo My Hotel)

Ikutkan Bay View lagi best, tapi harga dia RM220++.. mahal tu.. over bajet.. hehehe:P

Biasalaaa.. Regency tengah2 Alor Setar & berhampiran kompleks kerajaan.. Ramai yg nak bermalam area situ, itu g demand price kot.. hehehee..


My Hotel Langkawi :)

Romantik kan kalo bawa hubby tdo sekali.. auwwww.. gatai miang dah mai.. kui3 :P

baru check in.. rest dulu laa.. penat nek feri..

View dari balcony My Hotel :)


ada pelangi laa... kecik2 dulu suka tunjuk kat rainbow ni.. 
sampai org tua2 cakap nanti kena tarik..  Betoi ker?? hehee.. 

sambil menunggu en abg2 di atas bersiap, lepak lobby dulu..

Lobby My View Hotel


Jom Dinner seafood :)

04hb Oct 2012 (Khamis)

Aktiviti pagi... Ada penyerahan Jambatan Sungai Kuah di JKR Langkawi..

Then aktiviti seterusnya melawat site untuk projek jalan untuk pembangunan di pantai Kok, Langkawi..

Isu Pengambilan Tanah banyak gak ni..





Dah penat berjalan.. Jom pekena cincau di tepi pantai Kok Langkawi..




Nice Beach :)



cantik kan.. dekat2 dgn Awana Porto Malai Langkawi

adik driver yg cute.. :P


Abis aktiviti tengahari after lunch.. so, petang free... Jom kita g merayau 1 pulau Langkawi..

Tak plan pun nak g naik Cable Car ni.. 1st time aku naik pada tahun 2006 (masa tu bujang lagi.. hehehee).. Masa tu aku keja di JKR N9.. seronok sangat masa tu.. kawan2 yg sungguh sporting & berhati sesuci murni & xda dengki2 mcm sekarang.. auwww... T_____T

Jom kita enjoy Holiday plak.. asik kerjaa jer... jom release bos.. :)

mula2 takut nek cable car.. akhirnya Happy lol.. untungla:P

Hujan diluar.. so, sejuk gler nek atas ni..

ada org buat wax hand la..


Disebabkan hujan.. so, middle bridge tu tutup buat sementara..

Nasib bek aku dah pernah jalan middle bridge tu.. nanti aku edit upload gambar dulu.. Tp ms tu zaman2 anak dara.. macam malu plak nk letak gambar lama.. kui3..

Akhirnya tersenyum bangga sampai ke puncak gunung ni gak :P



Kabus menyelubungi awan.. so, xnampak la pulau di bawahnya.. huwaaaa.. 
view hujan la kita nyer :P

bos yg sporting.. fewitt


tak nampak cabel car tu coz kabus menutupi awan... :)



ok dah petang dah.. b4 nak g dinner jom layan sunset dulu.. :)



story Keesokannya ;)

05hb Oct 2012 (Jumaat)

Nak balik dah.. After break1st.. nak g amik keta projek kat Jetty Kuala Perlis.. Kena la menghadap laut lagi.. jom kita ber ferry lagi..




papai Mahsuri Island.. Papai dataran helang.. :)


psstt..pssttt.. nak tau aku shopping apa kat Langkawi.. Org dtg Langkawi shopping pingan mangkuk, aku plak shopping beg roda Qari plak.. hehee... Aku ni bukan pesen suka kumpul pinggan mangkuk.. Aku & en.suami akan beli pinggan mangkuk utk keperluan kalo org dtg jer.. xmo sepah kabinet dapur kalo xpakai.. hehehee:P

Lagipun masa en.suami ada outstation kat Johor, en.suami dah borong pingan mangkuk claytan kat Kilang Johor.. dah banyak set plak pinggan mangkuk en.suami beli.. dan mcm2 kaler plak.. aiyakk.. dah rojak plak set pinggan mangkuk umah kami... xkisah la.. en.suami dah beli jgn komplen ok.. tp mmg cantik en.suami pilih corak dia.. whatsup jer dgn en.suami send gmbr pinggan.. aku tukang pilih dlm wahatsup picture jer.. hehehee:P Terima kasih en abg syg... Kalo nak harap aku beli, xda nya.. xkuasa nak bawa berat2 pinggan mangkuk tu.. hahahaa:P

*** Beg utk Qari tersayang jer aku mampu beli & ringan.. sori la sesiapa yg mengirim, tak dilayan oleh aku k.. sebab aku naik feri.. xkuasa nak bawa berat2... Kalo nek flight, boleh krem ikut mood aku ok.. kui2..

kat SOGO, aku tengok beg ni RM99
Kat Langkawi aku beli RM69 jer... murah RM30.. berbaloi beli .. 
& yg plg penting anak tercinta suka sangat...

*** ok gak beli beg ni, kalo pergi bercuti @ balik kampung, xperlu la mama kena bawa beg baju Qari.. Qari dah boleh berdikari bawa beg sendiri.. Tarik & Tolak jer.. hehehee:P Bagus anak mama ni.. :)

ok.. dah sampai jetty.. lapo plak.. tingin plak tekak makan laksa.. syukur la aku gugurl sorang yg pergi.. so, kena la ikut permintaan beta.. hahaa:D

Dah sampai Perlis, rugila tak pekena Laksa Kak Su kan.. Aku memang suka.. setiap kali pergi Perlis.. mesti singgah.. siap tapau lagi tu utk family & perut aku gak.. hahahaa:P

* Aku ni kan kaki laksa.. darah org utara masih mengalir tau.. hehee:P


Kak Su Laksa.. memang terbaeekk :)


seleranyaaa.. sedapnya... halus nya isi ikan dia.. huwaaa.. Aku rindu nak makan lagi.. hehee


Laksa Paling Popular Kat Perlis ni tentunya Kak Su Laksa (Gambar kat Atas).


Lokasinya adalah kat belakang Maybank Kuala Perlis. Koodinat GPS dia lebih kurang macam ni la

coordinates: 6°23'51"N   100°7'57"E .  


Tak rugi tau beli kat kedai Kak Su Laksa ni.. Nak makan situ boleh, nak bungkus pun boleh... Nak bungkus dalam container boleh , nak kira timbang kilo pun boleh . 

Ramai orang luar yang beli bungkus banyak timbang kilo bawa balik KL & boleh simpan dalam peti ais seminggu pun  boleh makan, tapi kuah kena panaskan balik laa.. :)

Aku bungkus jer (dalam RM16.. sekilo kot..aku beli
Ada yang kirim naik kapal terbang pun ada tapi bungkus elok2 dalam kotak le .

Yang bestnye laksa ini boleh dimakan dengan pulut udang !! 
Pelik kan ???

Ttapi, try dulu k.. belum cuba belum tahu sedapnye !!


Bagi anda yang datang ke Perlis ni, mai la pekena laksa original yang sedap kat Perlis ni
dan jangan lupa datang ke KAK SU LAKSA

Promote nampak aku ni.. hehehee:P

Ok.. semua dah kenyang.. jom singgah Padang Besar Sempadan Perlis-Thai..


Kul 9++ sampai umah.. penatnyaa...

keesokannya panas kan kuah laksa.. break1st laksa jer la kita..hehehee:P


sekian, cerita yg panjang.. hope jangan boring k.. diary perjalanan aku jer..

* dengan diary blog ni mengingatkan aku balik memori perjalanan hidupku.. untungla..:)








No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D