Nuffnang Ads

Tuesday, November 20, 2012

Perjalanan Ke Kundasang/Ranau

Lama nya tak berblog.. 1 week aku cuti (12-17/11/2012).. Seronok sangat dapat rehatkan minda pergi bercuti bersama keluarga terchentaaa.. Hilang kan ke tensionan di opis & class.. ;)

Kebetulan, banyak cuti terselit, jadi mmg kami sekeluarga dah plan lama mmg nak pergi bercuti waktu tu.. Al-maklum 13hb Nov (cuti Deepavali) & 15hb Nov (cuti Maal Hijrah).. dan kebetulan memang cuti sekolah, itu yg kami adik beradik plan nak g bercuti di Sabah..

Kami sekeluarga memilih cuti sekolah kerana kakakku seorang pendidik (cikgu di sekolah Kuching Sarawak).. so, memang kena ikut cuti dia la.. macam kami ni, ada cuti rehat, apply jer laaa bila2 masa jer kan.. selagi cuti tu ada.. so, aku ni kena la berjimat2 cuti.. hehehee:P

Aku suka bercuti di Sabah.. coz dulu pada tahun 2008, dah pernah pergi masa honeymoon dulu.. dan aku suka pergi ke Sabah berbanding pergi Indonesia.. kerana senang nak makan & makanan di sana memang sedap2 & orang2 Sabah memang pandai bancuh air ikut selera anak tekak aku la.. heheheee:P

13/11/2012 (Selasa)- DAY 1

ok jom..  kita pergi bercuti :)

Kebetulan aku amik cuti 2 hari jer (14hb & 16hb Nov jer) coz Isnin (12hb Nov. 2012) - Ada interview SPRM, saje jer menyemak di Kaunter SPA jer.. kompom tak dapat coz ujian mata mesti tak lepas, dah sah aku rabun kena reject.. saje jer gatai isi jawatan tu.. hahahaa..:P save cuti aku 1 day.. kui3..

...13hb Nov 2012 (Selasa)...

Yiiihaaaa... Akhirnya waktu yg ditunggu telah tiba.. Bercuti ke Sabah bersama2 family... Plan asal yg pergi ibu & family along sekali yg pergi.. Tapi, ibu, along & abg wan menunaikan Haji pada tahun ini.. kebetulan nama mereka dapat last2 minit selepas kami dah booking tiket.. Sekarang masih berada di Tanah Suci Mekah.. anak2 along pun tak dapat g gak.. next year kita g bercuti sama2 lagi yek... cuma kami ber tujuh jer yang dapat sama2 pergi bercuti di Sabah pd tahun ni..

schedule kami ke sana.. mmg plan asal drp hubby.. tp ada la ubah sket2 permintaan kami semua.. Syukur Al-Hamdulillah.. perancangan awal kami semua menjadi & syukur tak hujan.. cuma hujan dalam perjalanan sket2 tu jer... nasib bek g Pantai tak hujan.. syukur Allah melindungi kami & anak2 kami... Amin ~

Jom kita timbang dulu.. over kg ker nak masuk kargo..

excited nyer qari cayang nie :P

my nyawa.. muaahhss:*

family adik cayang :*

adik bongsu cayang yg encem & bujang lg (tp dah ada awek tau :P )

aiiiiikk.. i Love Bali @ i Love Sabah... hehehee :D

Lapo la.. makan kfc jap sementara tunggu nak berlepas at Lcct Airport

aiyaakkk.. Abah Qari ke ni?? kui3 :P

Qari yg plg excited.. Al-maklum dah lama tak nek aeroplane :P

Budak yg plg excited coz dah lama xnek aeroplane..

Last nek masa Qari kecik lagi pergi Kuching Sarawak.. :)

siap babai2 la plak.. babai mak Tinie nyer kena tinggal.. :P

1) Baru nek & muka excited happy sangat
2) Dah mula bosan & minta macam2 nak makan..
3) Muka tensi kebosanan sangat nampak.. Tapi, budak xmo tdo..
Boringla tu xnampak apa.. Nampak awan jer.. hehehee:P

Baru muka ada nampak happy dapat tgk lappy cter "Car Story"
Bosan la tu 2 jam 30 min dlm flight :P

Ini budak boleh plak buat azimat atas flight plak..

Satu hal nak basuh yak2 Qari... Nasib bek flight ada tempat budak nak salin pampers, boleh buka dia punya meja.. Tapi nak mencuci, masyaallah.. sempit nyaaa.. Qari ni pergi dan balik yak2 dalam plane.. memang serasi plak menyak2 dalam flight.. aiyaakkk...

pergi boleh la basuh, balik xdapek la coz masa tu dah nak sampai, xblh masuk toilet.. nampaknya Qari kena simpan azimat sampai airport la gamaknya.. ini budak masih nak pakai pampers lagi.. hehehee:P

candid time.. hehehee:P

*  Semua orang tdo dah.. Nape aku tak boleh tdo plak.. Layan lappi dgn Qari la.. car pun car la.. hehehee:P

kul 3 petang dah sampai Terminal 2 KKIA.. Terus amik keta sewa, terus kami nek Kundasang.... Kami booking Proton Wira 1.5 Sedan.. memandangkan 5 dewasa & 2 budak.. cukup la tu keluasan keta tu.. hehee..

Murah ustaz ni bagi & harga sungguh berbaloi RM120/day.. coz kitaorang byk survey2 gak.. Wira semua RM 130-150.. kiranya 4 malam (13-17/11/12) = RM 480..

Owner keta ni Ustaz. Amik keta kul 3 ptg (13/11), sepatutnya pulang 3 petang juga (17/11/12), tapi kami pulangkan balik keta jam 8 malam disebabkan flight balik kul 10malam.. kiranya Ustaz ni, bagi harga murah & dia tak kira kami pakai lebih beberapa jam..

Jom kita tgk XPDC percutian kami..

Macam ada orang heran sangat la plak percutian kami.. tapi, aku nak cter gak.. Tak kisah la org kata berlagak ker.. poyoss ke.. Ada aku amik kisah?? kira untung ada la.. hahahaa:D.. Jangan marah gurau jer.. Nama pun blog; seumpama diary kan.. hehheee:P Tq for sharing & membaca leteran mama ok...

Jalan ke Kundasang .. tu diaa.. mencabar kpd driver2 kita.. coz hujan & jalan xberapa nampak, coz kabus mengelilingi jalan.. kiranya hebat la pilot kita ni (adik encem aku la yg drive).. Mana taknya, org ramai, barang kat bonet penuh beg2 kami.. Apa lagi, merangkak la nek bukit.. Tapi, keta ni memang hebat... still elok... Tapi, abis la kami lenjan, coz jalan kat Sabah tak berapa elok sangat... under construction..

Hujan yg lebat gler.. kabus menutupi setiap ruang.. pilot & co-pilot memerhati line jalan jer.. huhuuu.. very dangerous.. Syukur AL-Hamdulillah semua selamat & dipermudahkan urusan..

jom check in Fairy Garden Resort.. Hotel ni jer yg murah utk Family Room RM160.. Okla bilik dia coz ada 1 queen bed, 1 single bed & 1 double decker.. cantum semua katil, jadila besar... hehheee.. saving cost.. :)