Nuffnang Ads

Sunday, February 3, 2013

Dinner diet & Bihun Soto MeatBall

Barula dpt hapdet blog.. semua dah tdo kekenyangan.. aku je xngantuk la plak, dok mlayan cter sedih Cerekarama tadi.. "Syurga isteri.." Huhuuu.. Cter tu mmg true story & cter tu lebih krg mcm cter BFF aku.. Kita nampak Pada Zahir mata memandang tapi yg memikulnya, masyaallah xtau la sengsaranya...

Teringat plak true story my bff aku, Suami dia buat loan guna Nama my BFF... Buat loan bank utk bisnes Suami dia gak.. Sebijik mcm cerekarama tu.. Tup2, hutang loan bank atas Nama kawan aku.. Then after bercerai, xdpt nak tuntut Anak coz hutang terlalu banyak kat bank atas Nama kawan aku.. Suami dia ni Anak mak la kiranya.. Tapi, syukur Al-Hamdulillah kawanku itu dah menemui kebahagiaan dengan Suami baru yg sgt mencintai & menyayangi kawanku.. Kisah ex-Suami kawan aku tu; aku xtau la apa yg terjadi kat dia... Maybe sengsara kot Kerana melepaskan kawan aku yg sgt baik Hati & setia.. Kesian dia.. Rindu kat BFF bila Tengok cter cerekarama tadi.. Huhuuuu :(( sedihkan..

Kejam sungguh Suami kawan aku tu.. Takut kan kalo dpt Suami mcm tu?? Ya Allah minta dijauhkan..

Okla, xmo cter sedih2 dah.. Yg penting Kita kena mencari kebahagiaan yg telah dikurniakan Oleh Allah SWT.. Cuma nak cter activities kami pd ari Sabtu yg indah ni.. Syukur Al-Hamdulillah dikurniakan Rezeki yg murah..

Malam ni xtau nak dinner apa?? Mcm malas nak Dinner makan nasi... coz Pagi + tghari dah Mkn nasi lemak + Nasi Kerabu + Nasi Dagang + Laksam (hubby beli kat market).. Tetiba Qari kata nak Bihun & nak kuah... Teng2 Ada idea.. Apa kata masak bihun sup???

Tengok2 dlm fridge, Ada meatball & chicken ball.. Mula2 nak masuk crab, tp takut hilang rasa crab tu.. Batalkan Niat jer la.. Kita Makan meat/chic ball jer la k.. Hehheee:p

Masak byk terus & boleh makan2 bersama2 Ibu & adik beradik yg lain ;)

p/s : Dinner diet & Bihun Soto MeatBall (sebenarnya menu tak sihat coz meatball tak elok dimakan selalu, lemak terkumpul banyak sangat..hehehee)

Jom tinjau2 prepare dinner Kita malam ni & gambar Anakku tercinta buat Sepah Umah.. Hehehe..

Qari tengok mama tengah masak :)

Kitchen mama yg comot.. hehehee

Bihun Soto dah siap... Taraaa.. Jom kita makan... :)



No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D