Nuffnang Ads

Friday, August 19, 2011

Cap Suit SKIVA.. memang berkesan dlm jangka masa sekejap..

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

uiiittttt...  Sedar tak sedar.. hari ni dah masuk puasa yang ke 19  yer kita.. Cepatnya masa berlalu.. Rasa cam semalam jer baru pengumuman puasa kan ???.. Rasa mcm sekejap jer operasi aku di bulan puasa ni.. Selain menambahkan ibadah di bulan Ramadhan.. sambil berdiet sekali.. 

.. Syukur Al-Hamdulillah di bulan Ramadhan, berat ku dah turun 4kg.. yg plg penting, perut yg buncit ku ini dpt kempis dgn secepat mungkin.. Insyaallah... 

.. Terima Kasih kepada en.suami tercinta kerana menghadiahkan aku cap suit untuk aku kuruskan badan dgn secepat mungkin..

Pelbagai cara dah aku lalui.. Agaknya lambat turun berat ku coz aku tak menyusu budak kott.. dulu masa anak 1st, cepat jer badan aku turun.. huhuuu:P
.. Berbekalkan azam & nasihat en.suami yg sanggup belikan apa sahaja utk aku.. Terima Kasih sayang.. Syg sentiasa menghargai pengorbananmu .. muaahhss:-*

.. Yg kelakarnya, pelbagai cara exercise macam2 ada.. tikar menari la.. g bersenam kat taman la.. panjat bukit Broga la.. pakai corset..gerdil la.. tapi perut ni tetap tak mau kempis.. makin buncit ada laaa.. Aku mesti tekad utk berdiet..




Akhirnya cap suit SKIVA ni sahaja yg dapat membantu aku utk melangsingkan diri ku ini.. Langsing ker??? ahakss perasan plak aku ni.. heheee:D

Dah survey mcm2 dah.. Nak beli Beautiful Hai-O sampai RM2k.. xperlu la membazir duit sampai RM2k.. bek duit tu aku buat deposit kereta baru jer.. Tgk cosway..sendayu tinggi.. semua harga RM1k ke atas... aku bukannya kaya nak beli harga yg mahal tu.. huhuuu:P Sori k kalo luahan ku ini membuatkan korang terasa.. jangan saman menyaman plak.. ini just pendapat pengguna..

Aku n en.suami ada terdengar di Hot FM berkenaan Cap Suit SKIVA.. time jalan2 bersama suami tercinta & anak tersayang.. sajer jer survey2.. akhirnya jumpa.. Ada 2 produk.. satu harga RM399 dan satu lagi RM699.. Di bulan puasa ni ada offer 20%.. 

So aku try la di fitting room.. En.suami terus cakap.. "Ambil la, abg belikan, yg penting sayang mesti disiplin kan diri.. jangan asik cakap perut buncit, tapi xnak usaha".. Alamak dah terkena batang hidung sendiri.. Maknanya en.suami nak aku kurus & sentiasa cantik... mestila kita akan berasa bangga jika pasangan kita cantik bergaya.. hehehee:P

.. Akhirnya Al-Hamdulillah.. Berkat kesabaran & kesungguhanku, aku dapat mengurangkan aktiviti yg xsihat.. Aktiviti gossip dpt dikurangkan.. xmau la cakap lebih2 takut org lain terasa.. Di bulan puasa ni perlu la cakap yg elok2 untuk menambahkan pahala ku di bulan yg mulia ini dengan menambahkan pelbagai ibadah.. opsss tersasar cter sebenar plak.. hehehee:D

.. Yang paling mustahak, akhirnya pinggang ku dah turun 2 inchi.. Berkat kesabaran ku akhirnya berbaloi, aku dapat pakai kebaya pendek (baju ni masa aku sebelum mengandung anak pertama.. badan ala2 anak2 dara la kiranya.. ahhaaa:D ) ...Syukur Al-Hamdulillah.. yg plg best.. aku dapat pakai baju aku zaman dok sekolah teknik dulu.. percaya tak??? hahaaa:D

Bila difikirkan balik, teringat plak pada promotor SKIVA yg jual capsuit ni pada ku dulu.. Sampai promoter kat SKIVA tu asyik cakap "Abang sayang awak".. En.suami pun cakap "Sape tak sayang isteri.. mesti la nak isteri cantik selalu".. hehehee... kembang plak aku.. Itu maknanya aku kena disiplin kan diri utk mencantikkan utk suami dan utk diri aku sendiri juga.. banyak baju dlm almari yg cantik2 & masih elok xboleh pakai.. Rugi.. takkan baju tu nak bagi kat orang .. baju elok lagi.. Tekad..Tekad.. Usaha keras.. chaiuyuk2.. Now berat aku dah turun 4kg.. Macam xcaya jer... dalam 1week tau...

Yang kelakarnya, semalam aku try pakai baju kurung moden yg ditempah kpd rakan opiz, baju tu mcm dah longgar.. Dah kurus ker aku?? @ baju tu makin besar.. xmungkin baju kurung boleh makin besar..

Tak puas hati lagi... Pagi ni aku pun try pakai baju kebaya pendek dan kakak opiz ada tegur aku dah kurus.. so, pecah tembelang aku.. Aku pun bg tips yg aku guna cap suit SKIVA ni.. memang berkesan... 

Bukan la membangga diri dah kurus, walaupun kat opiz aku ni ramai yg kurus2 & cantik2 belaka.. Tapi sebagai  panduan yg aku akhirnya berjaya kurus dalam 1week jer dgn sekejap jer.. kalo ikutkan nak beli after raya, tapi promoter SKIVA tu kata better bulan puasa.. sebab kita xmakan.. kalo lepas raya, takut saiz kita lagi besar.. memerlukan masa yg lama nak kurus balik.. jaminan dia menggunakan produk ini akan amik masa kurus 3 bulan ajer.. Tapi hasilnyaa??? 1 week jer.. memang berkesan.. Syukur Al-Hamdulillah :) 

.. Anda pun boleh cuba.. dan kesannya memang cepat.. bila pakai time bulan puasa.. Mengurangkan pemakanan kita.. bila berbuka puasa, nafsu nak makan mmg banyak.. tapi bila nak makan, jadi kenyang coz ada massage tekan perut kita & memberi sokongan pada tulang belakang bahu kita.. Walaupun ku bersahur, tidak memakai capsuit ni, tapi selera untuk makan hanya jumlah yg sedikit.. En.suami risau padaku.. Setiap malam sebelum tido, aku akan makan madu sebagai pemberi tenaga & awet muda.. hehehee:P

Nak kata aku sakit?? Al-Hamdulillah aku sihat... Time sahur aku makan macam biasa tanpa memerlukan pakai capsuit tu.. just waktu harian di opiz jer pakai capsuit,.. Di umah aku freedom.. just pakai baju biasa sajer... xperlu nak bekung2 dah.. 

Sekarang aku dah rasa selesa memakainya.. Cadang nak beli lagi satu utk tukar ganti.. Tapi after raya la.. simpan bajet untuk raya plak.. cuma awal2 pakai, memang susah nak masuk, coz badan dah berlemak2... tapi, bila lama2 kita pakai, ada kesannya.. Aku ingat kan, cap suit ni dah longgar getah dia.. Tapi, sebenarnya tidakk.. 

Apabila aku memakai baju zaman anak dara, aku dapat memakainya.. Maknanya produk ini berhasil.. aku bukan mempromote barang, tapi aku telah menggunakan produk ini.. memang berkesan... Boleh la aku bergaya di pagi raya dengan perut ku yg slim ni.. hehee:P 

Biar la orang kata mcm2 pada ku.. Aku tarak kisah.. Walaupun org cakap :- "aku poyozz la.. kecoh la baru kurus sket.. nanti akan gemuk balik la.. mcm2 tohmahan la.. suruh bersenam la.. kurang makan la".. tapi, aku ignore jer.. Yg penting, aku dah jumpa hasilnya yg berkesan ini.. Aku dah usaha sendiri dengan bantuan en.suami tercinta.. 

Aku makan mcm biasa.. Aku xbuat surgery apa2.. Just aku memakai capsuit SKIVA serupa mcm pakai corset masa pantang bersalin dulu.. Terima Kasih abang sayang membantu diriku.. Aku tidak keseorangan melangsingkan badan ini.. kita lakukan bersama2 dengan semangat mu sayang.. muaahhss:-*

Syukur pada mu Ya Allah.. Akhirnya tak perlu menghabiskan duit beli krim 2 losyen2 melangsingkan.. yg mengambil masa yg lama... tak tau la berapa byk aku habiskan duit utk semua ini..

Tapi dengan berbekal kan RM699 after diskaun 20% dapat la harga dia RM560.. memang berbaloi drpd kita g slimworld yg bayar beribu2 tu... brand2 lain yg mahal sgt... itu jer yg mampu aku & en.suami belikan.. Tak perlu membazir.. Lebih baik duit yg ada untuk keperluan anak2..

Target sekarang nak berat sebelum kahwin 49kg (berat masa anak dara..).. B4 pakai capsuit, berat ku 56kg.. Now dah 52 kg.. 4kg turun.. Lagi 3 kg perlu turun untuk mendapat berat 49kg.. insyaallah.. sekian..


hadiah Hari raya pemberian suami tercinta.. :-*

1 comment:

  1. These loans are regard very accessible in status of which is submitted through with an online mode.
    This magnitude has to be repaid respective websites available on the cyberspace.
    Try to make sure that you really Begin mistreatment loans for
    counter assets medium of exchange use for the loans,
    the loan will be sanctioned. That is you have to security interest indirect like job can be non-existent.
    pay day loans

    ReplyDelete

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D