Nuffnang Ads

Friday, August 12, 2011

Tahniah pada suami tercinta dapat jawatan baru.. Syukur Al-Hamdulillah...

Khamis (11/08/11).. 


uiiittttt... Aku apply cuti rehat pada khamis tu... Aku la plg excited nak teman Abg cayang gie panggilan interview yg ke-2 (Tapisan kedua).. Tapisan pertama dah lepas... Akhirnya Lulus exam en.suami.. baru tau jawapannya salah satu jer.. semalam baru tau en.suami cter.. hohohohooo... pandai gak la.. Kalo aku mau faillll jer memanjang.. hahahaa =)) 


.. Rupa2nya syarikat yg melibatkan dengan oil & gas .. sistem ni pasang di bangunan2 tinggi.. SCADA nama nya.. Company ni suka buat 2,3 kali interview... byknya tapisan.. Nasib baik suami ku 2 kali jer.. kalo kena tapisan sampai 4,5 kali, mau fedup nyaa...


.. en.suami interview tu syarikat yg melibatkan electric & electronic.. scada product.. aku pun tak tau cter scope tu... luar bidang keja aku.. xtau sgt.. escada perfume yg wangi sesangat tu aku tau la.. hehehehhee.. 


.. Government xsusah la plak mcm ni.. Government just g interview sekali jer.. Kalo ada rezki dapat.. kalo xdpt isi on9 lain.. huhuuu.. Alamak melalut plak.. Lari topic la plak.. huhuuu


..Time interview kul 10 pagi.. After sahur cadang xmo tdo.. Cadang nak kluar awal g kl.. Tapi, xtau la mata ni ngantuk sgt.. so, aku n en.suami pun tdo gak.. 


Apa lagi?? Terlambat preparation semua.. Kul 9.15 pagi baru kluar rumah.. huhuuu.. sian en.suami rush bawa keta... dengan jalan jammed lagi.. biasala KL jammed2 ni perkara biasa.. Akhirnya kul 10.00 tepat sampai tempat yg en.suami interview tu... Sian aku tgk en.suami dengan kelam-kabut pakai kasut & tie... Nasib bek sempat.. huhuuu:D


Apa lagi?? Aku dgn Qari tersayang menunggu en.suami abis interview.. Adakah en.suami dapat?? Adakah en.suami xdapat?? Sementara tunggu result lagi, kami pun sempat berposing2 la dlm kereta snap2 gambar anak beranak.. 


"Ya Allah, ku memohon pada mu agar en.suami tercinta dapat jawatan tu.. Jika dapat, boleh la membantu kami sekeluarga kewangan yg lebih baik kepada kami..."


...Dup Dap.. Dup Dap.. Aku menunggu jawapan keputusan itu dengan sabar??? OK Qari.. get ready dgn Camera Photoshoot... Qari dengan aksinya.. Anak ibu cayang... Anak ma tercayang... Muaahhss:-*


Leka2 kami berposing2 dalam kereta.. en.suami pun menjelma.. Buat muka sedih la konon awal2... Aku siap cakap, "Kalo ada rezki, insyaallah".. Tup2 senyum lebar la plak.. kompiuzz la aku ni.. Al-Hamdulillah.. Akhirnya en.suami tersayang dapat jawatan tu... Manager - Bussiness Development ... Akhirnya en.suami mendapat jawatan yg diidam2kan... Walaupun di opiz lama tak senior lagi.. coz company lama pengalaman keja 6 tahun jer.. Tapi, company baru ni memberi peluang kepada en.suami tersayang dapat memegang jawatan ini dengan harapan en.suami akan cemerlang kerja nya.. Insyaallah..


Gaji di new job, ada pertambahan RM1k (35% extra dari gaji dulu) dari opiz lama.. tak la tinggi sangat.. Tapi syukur Al-Hamdulillah, lebih bagus dari sebelum ini... Syukur sangat2 pada Mu Ya Allah.. murah rezeki pada keluarga kami... Xdapat naik pangkat di tempat lama?? Tapi, akhirnya dapat jawatan baru yg lebih baik drpd skarang.. Syukur Al-Hamdulillah..


Syukur Ya Allah.. New job, dekat Sri Petaling.. Kalo dok Zamrud jln klang lama.. heaven la en.suami p keja.. coz 5 minit dah sampai.. Tapi syukur la.. dekat sket nak p keja skrg berbanding opiz lama d Glenmarie shah alam..


Abg sayang jgn lupa open table nanti, kalo dpt gaji 1st... hehehee:)

Tapi?? Aku bila plak nak dpt jawatan engineer ni????



After selesai semuanya.. Balik umah ibu letak Qari jap coz along kakak ku ajak teman dia g cari baju raya.. Posing2 sekitar bangi.. xda yg aku berkenan.. Macamana ni??? huhuuu:P


Aksi2 Qari depan camera :)


 Alahai anak ibu tercayang..

 Ke mana sahaja bawa car... Robotcob Transformer Qari :)

 Mana ni Ma?? Abah lambat nya?? :P


 Berdoa pada Ya Allah yg Maha Kuasa 
agar abah memperolehi jawatan itu..




 Abis dah car tu jadi robot..


 Makan wedges jap.. Lapo plak abah ni lama sangat.. hehehee:P
 Ma nak?? Ma puasa la sayang... :)




sedapnya :)




No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D