Nuffnang Ads

Monday, November 14, 2011

11.11.11... sentimental value??? byk urusan yg perlu disettlekan..

10 & 11.11.11... aku dapat MC.. Gomen tau.. Aku ni jarang g klinik dan xsuka g klinik.. tahun ni baru 1 x mc.. itu pun aku xingat sakit apa bulan june 2011.. disebabkan mata ku dah merah akibat habuk byk sgt kat opiz ni (tgh renovate).. Aku gagahkan g klinik.. cadang nak amik swasta jer.. cepat xperlu tunggu.. Ibu aku suh aku g Gomen.. jaga kualiti.. betul gak.. Mak aiiii.. Lamanya aku tunggu 2jam baru dpt jumpa doktor... nak naik kematu aku dok lama2 kat klinik.. Nasib bek Qari teman kan aku.. Boleh la layan Qari cayang di klinik.. dan usaha aku tunggu 2 jam, akhirnya aku dapat MC 2 hari.. nak jimat cuti rehat aku tinggal sket jer... simpan untuk Qari & exam cuti rehat aku... 

Akhirnya MC dapat... Doktor siap cakap nak bagi 1 week.. Tapi, aku dengan baik hati cakap, 2 hari cukup (khamis n jumaat).. coz aku byk keja d opiz nak settlekan.. Aku cakap, kalo mata ku merah lagi, isnin pagi dtg klinik lg amik mc.. heheee:P Baik kan aku?? hahaa:D... Sebenarnya aku byk keja nak settlekan d opiz, mana la tau dpt tukar keja ke Putrajaya..

balik dari Klinik, g singgah Tesco Semenyih.. Bawa Qari cayang.. Sian Qari asik kena tinggal jer... huhuuu... Ma keja la sayang.. kalo dpt dekat, best la sket.. blh hantar Qari g tadika Q-dees.. suka tgk budak2 dlm Q-dees tu.. sopan jer... :)

..............................................................................

11.11.11... sentimental value... Tarikh ni banyak orang nak tunang.. kahwin.. bersalin.. macam2 la... nombor cantik.. Tapi, Yahudi tengah berpesta di sana...

Aku plak?? sedih melepaskan keta kesayangan 6 thn usia dia bersama ku... 5.12.2005 sehingga 11.11.11 (nak masuk 6 tahun).. huhuuu:D

Mentang2 aku dapat MC, guna kan sebaik peluang yg ada uruskan byk perkara... 

11.11.11.. very pack time... penattt... balik terus tdo...
..........................................................................

bangun tdo kul 5 pagi.. Aku & en.suami pegi Puspakom Cheras untuk selesaikan dokumen Pindah Milik... Sampai puspakom kul 7 pagi... perlu awal, nanti banyak keta.. 

7.00 pagi : Puspakom
 asik dapat nombor cantik jer... PS088.. :)

11.11.11 (Jumaat)


9.30 pagi : Appointment doktor pakar kes Arwah Hafiz
macam xcaya berat 59kg.. ari tu 65kg... heheee:P yabedabeduu.. berat dah turun.. hehee:P Agak2 ok tak Tekanan Darah aku?? Xtau plak.. hehehee:P Silap tak tanya nurse yg check masa ni..

Syukur Al-Hamdulillah.. Aku xda virus apa2 yg dikatakan oleh doktor sebelum ni.. Aku normal.. dan xperlu amik vaksin atau treatment apa2... Jika aku mengandung lagi, aku bebas dari apa2 virus.. aku normal... en.suami pun normal... Pemergian Arwah Hafiz disebabkan Aku Keguguran ... Aku tak sedar bila air @ darah keluar.. Air keluar aku xperasa,,.. darah xda la plak... huhuu.. bukan rezeki kami.. Syukur dengan apa yg diberi oleh Mu Ya Allah..
Dapat MC lagi doktor bagi.. hehee:P

1.00 tghari  : Tunggu en.suami g sembahyang Jumaat..


2.00 petang : Ambil En Roslan (used car) g Bank Muamalat .. Full settlement.. En Roslan bayar cash kat bank.. so, aku sudah xda hutang kat Bank Muamalat...



4.00 petang : Rush g JPJ.. before g JPJ kena cap jari kat Pesuruhjaya Angkat Sumpah...

5.30 petang : Settle semua.. Then En.Roslan hantar aku & en.suami ke Tesco Kajang.. Dyan adik ku menunggu kami di situ.. Syahdu dan sedih.. selepas urusan semua ini, sudah jadi pindah milik kereta.... Wira itu bukan jadi milik kami lagi... :P


Kereta Wira kesayangan ku akan dijual kepada used car.. Syukur Al-Hamdulillah En.Roslan ni amik harga yg tinggi... berbanding used car yg lain... so, aku xperlu bayar apa2 pun kat bank.. full cash dibayar oleh en.Roslan dan aku ada la dapat sket money.. boleh laa.. janji xda hutang.. :)






........ akhirnya kami tengah menunggu kereta baru.... hehee:P
bukannya riak @ berlagak.. tapi just contengan mama Abqariz.. a.k.a Diary ku.. :P Syukur dengan kerahmatan Allah swt..


Kereta kami wit keta adik (Ford Fiesta) kat kampung.. Sempat balik Raya Qurban guna keta ni.. Kami suka keta ni coz ada ngv.. jimat petrol beb... Cantik nya keta mak adik ... :)

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D