Nuffnang Ads

Tuesday, July 3, 2012

Punggung & Pinggul yg gebu...

Salam semua..

Disposable diapers pun nak bagi tau semua orang ker? gedik kan !!!  hahaahaha.. Saje jer nak berkongsi cerita...

Bagi yang ada baby @ anak2 yg masih kecil ni, for sure xboleh lari dengan diapers.. cuba tanya semua nursery @ pengasuh, xda dah yg nak basuh2 pakai kain lampin.. Ibu2 yg keja sekarang pun, xda masa la nak pakai lampin gak.. Aku ni seorang mama yg terlalu bz ni xda masa la nak basuh2 lampin... (busy sgt ke aku ni ? hehehe).. 

Diapers adalah satu mustahak utk anak2 tercinta... Dulu pernah la Qari pakai Lunatot Cloth diapers yg aku & hubby beli kat Amcorp mall.. Tapi sekejap jer pakai.. Aku ni bukannya jenis rajin nak basuh hari2... Aku ni kan suka longgok baju seminggu.. weekend baru basuh & jemur kain.. Lipat kain pun, tengok macamana ada masa ke tak.. punyer la malas.. Mana taknya, balik umah dari keja pun dh sampai malam.. huhuu.. Nampaknya Diapers yg boleh basuh, yg macam2 corak tu, dok simpan dalam drawer jer la..



Nak tau nape tetiba plak aku nak cter pasal diapers???  Kerana anak aku Qari dah berumur 3 tahun 5 bulan, masih lg pakai diapers... What dah besar panjang masih pakai diapers??? memang tak tahu malu.. macam mama dia.. hehehee... waduzzz.. nak kena rotan bontot tu yek??

Dah berapa kali aku & ibu (nenek Qari) ajar Qari.. Tapi xmau makan saman budak nie.. Nak pukul xsampai hati?? marah plak?? meleleh2 air mata.. Tersentap plak mama nanti.. huhuuu... Siap nangis2, "nak yak dalam pampers.. nak yak dalam pampers" (*yak : berak) Aiyaakkk... so, xkuasa la mama nak layan, ikutkan ajer la apa yg budak ni nak.. huhuu.. if korang ada tips2 nak bg kat aku, tolong la mama... 

Qari ni dah macam2 diapers try.. Tapi Qari ni very sensitive kulit dia.. ngada kan ko nak.. hehehee.. mudah dapat rashes @ ruam... mudah kena rashes kalo lmbt wash, lagi2 lepas yak2.. so, kalo ada rashes tu, cepat2 amik alternatif len tukar diapers jenis len.. (teringat petua dulu2, ms tu Qari kecik lagi brp bulan ntah, aku pun xingat, kitaorg letak tepung ubi nk bg hilang rashes.. last2 adik ipar aku amik kt hospital dia.. "Zinc Dioxide Cream" - memang berkesan sangat2.. try la yek kekawan.. )

.. walaupun pelbagai pampers yg ada brand hebat2 @ biasa2 jer, keserasian tu penting tau... bukan suami isteri @ pakwe makwe kena serasi.. pampers pun kena serasi dengan bontot anak2 tau.. Alamak kasarnya bahasa.. Punggung @ pinggul.. :P.. Pernah gak beli yg murah gak, kononnya nak bajet, tapi xserasi gak.. Memang Qari ni serasi dengan Drypers.. So, jadi tokey drypers la ko nak.. hehehee.. So, jenis ni yg plg sesuai utk anak aku tercinta... ingat tu KESERASIAN penting.. auuww,,, gedixx

ok gak la drypers ni, harga berpatutan dan bagus.. Aku adalah peminat setia DRYPERS.. Macam2 keluaran & packaging diaorg ni.. hebat sungguh.. kekadang, cantik sangat sampai xpakai, simpan buat collection jer.. hehehee

Now, dah ada Drypers Wee Wee Dry (Flexi Tape). yang jenis baru.. Suka sangat aku tau.. Aku suka jenis baru ni, coz diaorg guna Flexi-Tape.. Boleh lekat & pasang banyak kali.. still gam dia xrosak..

..  dulu nya xbest sgt sticker dia, terkena bedak @ paha baby, kat sticker terus tak leh melekat... tensi mama tau... alamatnya dalam pakai pampers sticker dah rosak, luar pakai Lunatots Cloth Diapers, bagus kan mama Qari sungguh jimat... hahahaa

Biasanya, Drypers WeeWee Dry untuk Qari, aku guna kat rumah dan hantar kat umah ibu aku :) So, memang kena beli extra drypers la.. Kalo jalan2 aku suka pakai Drpers Drypantz.. bagus dan berkesan..

 


Koleksi Drypers Qari...

Aku & en.hubby selalunya akan ambil peluang utk beli pampers time murah2.. tempat yg aku plg suka serbu TESCO Semenyih laaa.. Biasalah dah dekat umah, g sale tmpt len plak, xberbaloi g.. serupa jer kalo g dgn duit minyak & tol.. better beli jer kt Tesco dkt umah jer.. hehehee

Note : Aku ni memang suka g shopping time ada offer.. Korang pun sama gak macam aku kan?? Lagi2 warehouse sale.. Aku ni berbelanja mengikut keperluan jer.. xperlu nak mebazir2 sangat.. Aku tengok, yg warehouse sale pun, org kaya pakai mercedes pun masuk warehouse sale tau.. so, yg penting barang berkualiti & harga berpatutan.. Betul tak?? :) Upin jawap: betul2 betul2...

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D