Nuffnang Ads

Monday, October 15, 2012

kenduri lagi... ^-^

Balik dari Kompleks Kelana Jaya (hantar ibu tercayang dapat pergi ke Tanah Suci Mekah ~ Ibadah Haji), singgah Giant Cheras yg dekat2 area tol batu9 tu.. Sebenarnya, hantar ibu pagi tadi, kul 10 pagi dah boleh balik coz ibu dah kena masuk briefing dalam kompleks.. sedih dan sayu bila bersalam2 salaman dengan ibu & kakakku (along)..

Nak g bek1st kat Mohd Chan Abdullah Kelana Jaya.. xbuka lagi laa plak.. Then, adik aku cdg kitaorg makan kat area cheras jer.. so, otw nak balik cheras.. rancak2 sembang2 xsedar, rupanya ada speed trap.. aiyaaakkkk... kena tahan polis trafik coz adikku drive laju sgt.. over 110km/j rasanya..

Adik aku pun buat muka kesian.. "Alaaa abg, tolong laa.. anak anggota nie..".. Lepassss kami.. Syukur Al-Hamdulillah... Selamat duit kami.. hehehee.. itu la sebabnya aku xmau tukar alamat ic.. Walaupun arwah ayah dah lama pergi, dan kami dah lama tak duduk kem polis.. tapi ada hikmahnya guna ic @ lesen alamat polis.. hehheeee:P

dan aku teringat masa aku study di Jitra dulu.. Aku ni kan kaki rempit gak.. hahahaa.. bukan rempit berlumba la.. Aku g class, nek motor.. polis memang suka buat roadblock kat tempat2 student banyak ni.. senang nak saman la kata kan.. aku selalu jer selamat dan terlepas.. polis pun xmau cek motor aku, bila tengok ic & lesen aku.. kalo org lain, ada jer nak geledahh moto.. mana tau ada duit poket hulur2.. opppsss... sori abg polis.. xsemua yg makan duit haram tau.. banyak polis yg makan duit halal tau.. aku puji ayah aku, membesarkan kami dengan hasil titik peluh seorang anggota polis... kami semua berjaya menjejak kaki ke universiti.. Al-hamdulillah... dan yg pastinya ada hikmah laa guna alamat polis.. heheheee... memang terbaek la jadi anak anggota polis.. sayang PDRM... muaahhss:*

masa ni kat Kelana Jaya lagi..

muka kanak2 hepi tengok belon terbang kat siling khemah :P

Sementara nak makan kenduri tengahari ni.. kami bek1st ringan2 makan roti canai kat Taman Cuepacs Cheras.. dah lama tak makan kat situ.. tempat aku masa sekolah suka lepak dulu2 dengan rakan2 olahraga.. aku dulu sport nyer orang tau.. membangga diri plak.. hahahaa.. now, rasa malas betul nak bersporty ni... malas.. malas.. malas.. itu alasan aku.. hahahaaa..

Tingat memori zaman sekolah rendah.. duit belanja sekolah aku selalu abis.. tak perlu aku jawab kat ibu aku.. Ayah aku dah jawab.. "Mana duit tak abis, ayah nampak angah lepak makan kedai mamak kat luar sekolah".. opss ayah aku sekodeng aku rupanya.. heheee.. teringat arwah ayah aku.. Alangkah gembiranya arwah ayah dapat g menunaikan haji bersama2 ibu .. Insyaallah, kalo ada rezeki, kami akan buat haji ayah bila tiba bulan Rejab tahun depan.. Insyaallah...

GIANT Cheras

bestnya & hepi tengok anak2 seronok bermain..

muka hepi masing2 walaupun pada awalnya muka faiq ketakutan & question face.. :P


muka hepi sangat.. gelak pun seakan sama.. :P
Abang & adik..

like father, like son.. :)


budak comellll :P

banyaknya makanan kat pinggan aku.. :)

Nasi & kurma daging fav Qari :)
  

Serasi bersama... bakal adik ipar yg manis ni.. so sweet :*

Selamat Pengantin Baru
Maktab PDRM Cheras..

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D