Nuffnang Ads

Thursday, December 20, 2012

Hadiah Anniversary kami :)

Semalam balik keja plan nak tengok movie cter Life of Pi kat The Mines.. tapi seat yg kosong depan sekali betul2 depan screen plak tu.. so, cancel la tak tengok.. melepas lagi nak tengok sangat2.. huhuuu :( Almaklum semalam kan hari Rabu, tiket murah.. Nak tgk sangat cter tu coz tgk thriller dia cantik sangat.. 3D dia mcm cter Avatar... huhuu...

Then g lepak makan kfc jenis baru yg ada udang tu & en suami amik nasi ayam percik tu... After makan, g MIECC tgk pameran buku.. Tutup kul 9 malam.. terkejar2 pilih buku... Banyak buku dah abis.. Nasib bek dah pergi masa pembukaan ari pertama ari tu..

Then, en.suami tiba2 ajak nek tingkat atas The Mines, yg banyak jual barang digital mcm hp, camera, tablet, etc  tu.. sekali abg tunjuk la Ipad Mini.. memang gua cakap lu.. memang cantik & solid dan harga dia ok RM999 (16GB).. RM1399 (32GB)... Rm1599(64GM).. tak salah aku la price dia.. lupa plak.. hehehee:P

Aku memang dari awal plan nak beli New Ipad @ Samsung Note 10.1 tu.. cadang nak tunggu duit kutu bulan 3 ni @ duit bonus la..  Tapi, asik dok pk duit nak pakai bayar duit class jer.. "so, simpan kan jer la angan2 tu nak pakai hp canggih2".. lagi pun aku dah ada smart hp yg boleh buka internet.. dah kira bagus la kan.. hehehehee... baguskan aku ni, tak minta duit suami beli yg bukan2.. heheheee.. puji diri sendiri plak.. Ahakss:P

sememangnya dari dulu aku mmg suka Ipad. Tertawan dgn iPad bos aku.. Tapi asik kena kutuk dgn en.suami jer.. i2 yg pendamkan jer.. heheheheee... Aku suka ipad disebabkan body dia memang superb.. lagi pun material dia tahan & solid.. Samsung tablet memang best coz banyak Apps Android yg kita boleh install free berbnading Apple.. Dah la Apple tak boleh buka YouTube.. Tp aku tak kisah, sebab youtube blh buka kat lappy jer..

Tapi, tak tau kenapa aku tak suka material samsung.. nampak cikai & plastik.. Agaknya aku pernah pakai hp samsung dulu.. aku terus reject samsung serta merta.. isskk2... walaupun teknologi Samsung dah power sekarang, tapi kenapa aku tak mau pakai hp samsung.. jangan marah yek pengemar samsung.. Yg pasti barang elektrik rumah aku memang semua samsung.. hehehee

Walaupun teknologi dah canggih, aku tetap suka hp aku sekarang ni.. brand Ideos jer.. Tak fames pun. Tapi sungguh fames di Negara China.. Hp ideos yg aku pakai ni memang bagus.. Bateri tahan sampai sekarang... bulan 1/2013 genap la hp aku 2tahun.. bateri tahan lg sampai sekarang & still laju program dia... Tp kecik laa berbanding Samsung Note...

Aku ni merepek plak cter macam2 plak.. heheheheee.. sebenarnya malam tadi, en suami ajak tgk Ipad Mini... Massyaallah.. cantik & solid nya body dia.. memang menggegar jiwa aku.. Memang dah hampir nak beli malam tadi.. Al-maklum, aku kan dapat bonus.. rupanya dah sold out plak.. koniciwa btoi.. betul2 kecewa.. Ramai rupanya di malaysia peminat Ipad Mini.. heheheee:P

Nasib bek tak beli malam tadi coz sold out.. selamat duit aku, heheheee.. Jangan marah en.suami.. Rupa2nya pagi tadi, en suami bagi tau cter best.. Rupa2nya en suami telah order Ipad Mini untuk isteri tersayang.. hehee.. sape lagi utk aku la... Syukur Al-Hamdulillah.. Rupa2nya en suami sudah booking online ipad mini utk anniversarry kami ke 5 tahun pd 16/12/2007.. Tunggu dapat jer ni.. bukan berlagak menunjuk.. Tapi untuk sharing/berkongsi kegembiraan aku.. Akhirnya en suami menyokong jugak aku dapat memiliki ipad sendiri.. en.suami dulu asik kutuk aku jer, kalo nak beli new ipad tu.. so terkubur jer aku nak pakai..

Akhirnya diriku berjaya memiliki juga ipad disebabkan cter nya macam ni...

"Masa awal2 Ipad Mini launch, en suami pergi tengok kat digital mall PJ dgn boss dia. Masa tu bos en suami nak beli laptop baru.. sekali, en suami boleh tertawan Body ipad mini yg mmg solid tu.. saiz area 7" jer.. tengok2 ipad mini yg jual kat Digital Mall PJ tu sold out juga.. & kebetulan boss en suami mmg peminat Apple.. so, boss en suami order/beli on9 jer.. Padanla en suami beriya2 ajak aku malam tadi tengok ipad mini gak.. Rupanya senyap2 nak beli utk aku... hehehee.. bersyukur badan :P"

Terima kasih en suami masih ingat, ulang tahun perkahwinan kita.. Dirimu memang sungguh memahami diriku.. Syukur Al-Hamdulillah, diriku mempunyai suami yg sangat penyayang & penyabar & sungguh taat kepada Allah.. Ya Allah sesungguhnya kurniakan la kami dengan anak2 yg beriman & sentiasa murahi rezeki kami sekeluarga hingga akhir hayat kami.. 

Agaknya en suami akhirnya bocor rahsia bagitau pada aku juga yg en suami dah order/beli Ipad Mini untuk aku coz takut aku beli senyap2 & en suami tak dapat surprise utk aku la plak.. hehehehee.. Nanti kalo aku beli & en suami pun beli.. dah ada dua plak.. membazir la plak.. hehee... Ada2 ajer la en abg cayang sorang ni.... mood aku ari ni sungguh happy.. Syukur Al-Hamdulillah dengan nikmatMu Ya Allah.. :)




Comparation tablet for sharing:

http://www.phonearena.com/phones/compare/Apple-iPad-mini,Samsung-GALAXY-Tab-2-7.0-LTE,Google-Nexus-7/phones/7523,7417,7143

p/s : bukan menunjuk tau... for sharing kegembiraan aku.. Diary blog katakan.. hehehehee.. kalo yg nak muntah tu, sila keluar dari blog saya.. T____________T.. hehehee:D

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D