Nuffnang Ads

Tuesday, January 3, 2012

Happy New Year 2012

Sekejap jer masa berlalu.. Hari ni dah 3 Januari 2012 rupanya... Tup Tap tup tap.. Pejam celik.. dah tambah tahun dan so??? tambah usia aku.. Tambah anak???huhuuu... Tunggu la 2013, aku pun dah abis belajar time tu... Insyaallah Allah akan beri rezeki pada ku sekeluarga..

Rupa2nya penghujung 2011 dah abis.. sekejap jer masa berlalu... Kiranya Tahun 2012 aku perlu ada azam baru yg perlu aku kotakan sepenuhnya.. Insyaallah...

Dan dah lama aku xblog.. Peluang ari ni coz aku tgh cuti exam.. Nak g opiz, xblh la plak.. nak study kat opiz mmg xmasuk otak la... banyak yg perlu solve keja2 opiz.. syukur Al-Hamdulillah big bos, bos2 yg lain, kawan2 yg lain bagi supported utk aku... Terima Kasih pada semua yg memahami ku.. Saya cuti exam jap jer.. nak bagi selesaikan Final Exam dulu.. baru la boleh tekun bekerja.. xperlu nak ingat apa dah.. hehehee..

Qari aku tinggalkan dok umah nenek jap (ibu aku).. Umah ibu aku sebelah jer... Kiranya ikut pintu dapur belakang umah aku jer kalo nk g umah ibu aku.. hehehee:P..

coz aku perlu study alone.. Qari tak boleh kaco mama nak baca buku.. (Baca buku ker?? @ ber fb @ ber blog???) hahahaa.. sambil study sambil cuci mata.. hehehee:D.. Baru la study smart ... tak la stress sangat... hehehee..

Qari men dgn baby aunty Yan ok.. coz mama nak study.. TQ kpd ibu, en.suami, adik2 kerana sudi menjaga anak ku buat sementara waktu.. coz aku perlu study.. demi masa depan ku & keluarga.. Insyaallah.. 

"
"
"
"
"
"
"

Now, otak aku dah mereng.. tgh blank.. so, rileks sket brain aku.. so, blog jap la.. Dah lama aku tak blog... Bz..Bzz..Bzzz... (alasan sbnrnya??? Hahahaa:P ) Al-maklum Disember 2011, aku adalah org yg tersangat bz......... 


28/12/11 - Rabu

<=>   Interview di UTM Skudai (Pengecualian Latihan Industri)

27/12 dah drive dr kl-JB.. Penat glerr... al-maklum dah lama xdrive jauh... syukur Al_hamdulillah, kami selamat pergi dan balik...


 Sebelum Interview...




dan now tgh cuti final exam... 

<=>   Paper Final Exam : 4, 10, 12 & 13/1/12... 


Qari peneman setia Mama masa study... 
Muka dah ngantuk, tp tetap stay up ikut mama Qari.. hehee:P


Paper Struktur la plak.. chaiyuk2.. study.. huhuu



Doakan aku dapat menjawab dengan tenang.... kepada semua yg tgh menghadapi peperiksaan akhir.. Wish Good Luck for u all... Wish gud luck utk diri aku juga....

Sayonara 2011... Happy New Year 2012... Syukur Al-Hamdulillah dilimpahi kuniaan rezeki & Kerahmatan yg tidak ternilai... Terima Kasih Ya Allah memberi ku peluang untuk mengharungi roda2 kehidupan yg penuh pancaroba.. Mohon pada Mu agar diberi keRahmatan & dimurahi rezeki serta panjang umur bersama2 orang yg tersayang.... Hope more keimananan, ketakwaan & etc..

GOOD BYE 2011 yg penuh keindahan dan kepahitan. . .NICE TO SEE U 2012. . . . Alhamdulillah dipanjangkan umur. . Terima kasih padaMu Ya Allah kerana meminjamkan aku kebahagiaan dan kenikmatan duniawi.. segala kepahitan dan dugaan yg aku terima kerana diriMu menyayangiku. . . agar aku tidak leka mengharungi hari2Mu. . .



"
"
"
"
"
"
"
"

Btoi ker org kata setiap tahun masuk New Year mesti cakap Azam itu penting?? Penting ker? 

Bagi aku Azam sangat penting kerana bagi aku utk kita achieve target.. Tak salah kita ada angan2 mat Jenin untuk memasang azam dan cita2... itu jer cara utk membakar semangat utk dapat kan yg kita mahu kan...

Terserah pada individu @ diri masing2 untuk di simpan dalam hati atau untuk bagi tahu satu dunia,.. bagi ku elok gak bagitau satu dunia.. sebab bila semua org tau apa azam kita... membakar sket seseorang itu akan work hard utk achieve target azam tu.. tgk macamana ko nak.. samaada dalam kerjaya @ kewangan @ kecantikan @ etc.. bergantung apa yg ko azam kan... 

if kalau tak tau malu satu kampung.. ehh satu dunia... jadi demi tak nak malu sebab dah bagi tau pada semua orang.. elok la kita kotakan azam tu... kalo tak berjaya tahun ni,, kita boleh carry forward thn depan.. (macam cuti rehat kita kan boleh di carry forward,..) so, mari la kita jadikannya kenyataan kan?? jangan ikut orang dah la.. org tu azam tu, ko pun follow azam tu?? kalo kita mampu apa salahnya kita azam ala2 Mat Jenin... kepuasan kita juga... Insyaallah..

itu jika kita tengok dari sudut positif,, tapi faham2 la masyarakat kita ni sinonim dengan sikap dengki dan busuk hati.. muhahahhaaa.. (terpulang pada seseorg individu & juga aku?? hehehee..)  Biar jer la org tu dgn azam dia... yg ko sakit hati kenapa?? dia achieve ke tak achieve ker.. ada dia nyusah kan ko ker?? xda kan... uiiittttt tetiba aku ni emo kerepek merepek ni.. hehehhee:P

Aku suka tgk azam orang coz sebab seronok nak tengok kalo seseorang itu berjaya dengan usaha dia sendiri tanpa berpura2.. bila seseorang itu azam.. jangan lah asik cakap azam tapi tak kotakan (terkena batang idung aku gak.. kekadang aku suka azam yg bukan2.. hahahaa).. seseorang tu mesti la kotakan azam tu.. jangan lah takat azam jer.. mesti nak dapatkan hasilnya.. Syukur Al-Hamdulillah if apa yg azam kita yg lepas2 telah berjaya kita kotakan.. ko memang berhati waja walaupun banyak pancaroba kita lalui.... Allah sentiasa menemani kita jika kita sentiasa mengingati Allah swt.. Insyaallah...


Al-Hamdulillah Azam 2011 telah dilaksanakan 

dengan kurniaan Allah SWT :


=>   Aku dapat membeli rumah landed sendiri dengan menggunakan potongan gaji loan government.. walaupun rumah kecik jer, jadi la utk kami hidup sekeluarga...

=>   kami berjaya menambahkan kewangan yg lebih efisyen (cekap) & lebih efektif (berkesan).. mentang2 lah semester ni study keusahawanan.. ayat aku pun dh jadi ala2 usahawan.. kui3..

=>   Rezeki bertambah2 kerana en.suami dapat jawatan baru (kiranya naik pangkat yg lebih baik dari jawatan dahulu).. Gaji pun lebih sket untuk menampung kewangan kami sekeluarga...

=>   kami berjaya menjual keta lama dan menggantikan dengan kereta baru yg lebih selesa... (bukan riak, hehee:P just sharing..)

=>   Aku mendapat hadiah laptop drpd suami ku tercinta bagi mempermudahkan urusan pelajaran & bisnes aku.. insyaallah..

=>   Aku berjaya mendapat tempahan jahitan manik.. jual baju @ dress kecil2an.. walaupun suka2, tapi bersyukur juga untuk menambah pendapatan sket2... sesiapa berminat boleh contact saya :)

=>   Aku berjaya membantu adik2 ku dalam bisnes mereka masing2...

=>   Aku dapat bonus 1 bulan walaupun kerajaan bagi sket bonus, tapi aku bersyukur gak.. Sape nak bagi duit free dik oiii...

=>   Paper study aku tinggal lagi sket.. Insyaallah tinggal beberapa paper jer lagi...

=>   Walaupun tahun ni aku mendapat pelbagai tohmahan..cacian.. hinaan... kutukan @ segalanya... Tapi, aku tabah.. aku cekal.. semua itu dugaan yg Allah bagi pada kita agar kita lebih matang dalam meneruskan kehidupan... Insyaallah...


"
"
"

AZAM 2012 yang perlu aku kotakan tahun ni.. insyaallah aku kotakan thn ni, if xberjaya carryforward 2013 .. kui3.. :



saya AKAN... 

Saya akan masak untukmu sayang...

Saya akan bersih untukmu sayang...

Saya akan wangi untukmu sayang...



Saya akan membeli-belah coz saya suka shopping.. kui3...




Saya akan menjadi isteri yang terbaikyang pernah, Insya-Allah ...




Saya akan berpakaian untukmu sayang...




Saya akan mengekalkan penampilan saya untukmu sayang...




Saya akan pastikan untuk menjadi isteri yang terbaik saya boleh, Insya-Allah ...




Saya akan mempunyai anak-anak bersama-sama mu sayang...

 Saya akan membangkitkan mereka untuk menjadi yang terbaik yang mereka boleh...




Saya akan menjadi ibu yang terbaik, Insya-Allah ...




Semua ini - seperti yang panjang seperti yang dirimu sayang...

 janji saya satu perkara ...




♥ Bantu sayamenemani saya sampai ke Syurga

Wahai lelaki.Jika benar kau kasih dan cintakan wanita itu,jagalah dia dgn baik, kasihanilah dia,lindungilah dia,berilah kasih syg padanya,hargailah dia,ucapkan terima kasih atas kelebihannya, nasihatilah dia, bawalah dia ke jalan Allah, perbetulkan kesilapannya,bersabar dengannya,terimalah & cintailah kekurangannya, jadi imam terbaik buatnya dan redhalah padanya,moga dia menunggumu di syurga sebagai bidadarimu~ ♥




sharing wit bff ayla
Aku hanyalah hamba-Nya sekadar menyampaikan walaupun sepotong ayat .....


=►Aku bukanlah hebat bila post2 ku berunsur Islamik tapi
# ku harapkan dengannya Allah akan memimpinku menjadi lebih baik


=►Aku bukan seorang yang tahan diuji bila selalu berbicara soal sabar
# tapi ku harapkan Allah akan mendidikku menjadi insan yang tegar dan tabah


=►Aku bukanlah kuat beramal walaupun selalu bercerita soal kematian
# tapi ku berharap dengannya aku pun lebih bersedia menghadapi kematian

:. Aku hanyalah hamba-Nya sekadar menyampaikan walaupun sepotong ayat .
:. Aku hanya ingin kita sama2 menjauhi lorong2 ke neraka . .
:. Aku hanya ingin kita sama-sama ke Syurga nanti . .
insya-Allah ♥ ♥

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D