Nuffnang Ads

Sunday, January 15, 2012

Jalan2 Weekend.. jom pekena Tutti Frutti

Aktiviti pagi, kami 3 beranak g tgk umah kakak ipar kat 16 Sierra, Puchong.. umah kakak baru hujung tahun lepas dapat kunci.. so, macam2 la yg perlu dilalui.. pening kepala gak, kalo nak lakukan seorang diri.. Nasib bek, en.suami rajin membantu.. Aku & Qari menyibuk sekali... hehehee..

Teringat masa kami dapat kunci dulu2.. Aku & en.suami dah pernah melalui 2X utk preparation pasal masuk umah baru (umah Zamrud & umah Sri Tanjung).. memang pening nak dahului yg mana.. Duit mcm air jer terbang.. macam2 nak handle.. Duit Grill, duit Lampu.. Duit Kipas...

Masa umah Zamrud tu, abis duit & masa macam2 la... Nasib bek pindah Sri Tanjung, kurang sket coz perabot & barang2 len, dari Zamrud pindah jer ke Sri Tanjung jer.. xperlu membazir  beli perabot baru.. pakai yg lama jer.. jimat & elok lagi barang2 tu semua.. :)

Sori la kak, Kami sampai lewat coz Qari sibuk nak mandi besen kecik masa baby dolu2, nak basuh berak pun nak berendam.. aiyakkk.. memang sah la budak2 suka men air..  After mandi, besen ni kena gantung tinggi2.. Aku dah imagine macam2... Paling aku risau !!!!! Risau plak, kami tdo, anak2 masuk toilet, isi air penuh2, mandi sorang2 plak.. Ya Allah, minta jauhi benda2 ni.. So, peringatan untuk aku & semua (just sharing).. kena sentiasa berwaspada.. Budak2 sekarang cerdik & panjang akal.. Ada jer idea cerdik mereka nak buat macam2.. huhuu




Sampai 16 Sierra dah dekat kul 12++.. masa kami sampai, mereka tengah pasang grill... sementara siap diaorg pasang, g lunch makan kfc la.. mudah & cepat.. lagipun orang yg pasang grill tu dah hampir nak siap.. ( alamak.. hp aku xtgkp gmbr la.. hp bateri abis Qari men.. t aku upload dr hp en.suami la gitu.. :P )


"
"
"
"
"
"
"

After balik dari umah kakak.. terasa hangat la tekak ni.. Apa lagi, tuntut kat abg cayang nak makan Tutti Frutti.. Dah lama nak makan.. tgk gambar org len dlm fb jer makan.. "Time aku nak makan jer, en.suami batuk laa.. time aku tringin lg nak makan jer Qari selsema".. huhuuu... Akhirnya.. berjaya juga aku nak merasa.. asik dengar mulut org jer kata ice-cream yogurt tu sedapp bangat.. Btul ker??

Bagi aku ice-cream yogurt tu biasa jer... sedap lagi Baskin Robbin & Haagen Dazs... sape yg suka makan yogurt tentu Tutti Frutti pilihan mereka... Bagi aku ice cream Robbin perisa Mint & Pralines tu yg the best .. nyummy.. tunggu 31st la.. murah sket diskaun 31%.. kui3..


Suka tgk Qari makan ice-cream.. comell sangat... mama suka tgk Qari happy... sayang Qari.. muaahhs:-* 



Sekali timbang bayar kena RM38 .. mak aii mahal nya.. Nasib bek guna ic Qari, kebetulan ada offer 20% birthday bulan January... kalo tak dah kena RM 40+++ hinggiittt nak...  Murah lagi Baskin Robbin k.. Puji lagi.. Jangan Marah nya Tutti.. pendapat aku jer.. hihiii :P

Sedap gak la Tutti bagi org yg suka yogurt.. Aku ni spesis yg xsuka makan masam2 sangat.. Tapi sejak aku keguguran anak ni jer, baru mau terima makan masam2..



"
"
"
"
"
"
"



Nasib bek cuti.. lega sket & aku pun dah abis exam.. malas nak buat review blog pasal exam.. just aku letak photo suasana exam. Sempat gak b4 exam bermula aku snap photo keadaan Dewan Peperiksaan UTM.. Masa ni aku paper Kaedah Berangka (Numerical Method - 13/1/12)


Suasana sepi jer dalam Dewan..


No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D