Nuffnang Ads

Monday, January 16, 2012

memori zaman kanak2 80 & 90- an



Hari ni saje jer nak buka cter topic zaman kita kecik2... nak tau tak nape aku buka topik ni???

Lunch hour opizmate ajak aku g makan kat food court The Mall floor yg plg atas tu yg berasap tu.. sedap gak makan situ... cuci mata sekali coz jumpa artis Cat Farish makan situ.. sempoi jer dia (encem gak dia ni rupanya tgk face to face...hahaa).. kami just buat derkk jer.. boring asik tgk merata2 jumpa artis.. Biarla artis pun macam kita gak.. manusia biasa.. xperlu nak asik kena terjah jer.. biar la mereka nak hidup macam kita.. makan kat stall.. warung2.. macam kita kan?? Kan??? :D.. sedap cheese Nan Bread... nyummm2.. terasa macam makan kat Half Moon Arabian Restaurant jer... aku & hubby suka makan kat situ.. memang sedap.. Sabaq Cyberjaya pun kalah.. ikut anak tekak masing2 daa.. kui3..

Aku ni sebenarnya, tensii dah boring makan kat canteen opiz & xda mood nak jalan2 cuci mata kat pasar opiz (Selasa & Khamis).. So, member ajak g The Mall, ok gak aku follow, xda la tensi-tensi ari ni... huhuuu..

Time2 lunch, banyak gak kami cter pasal ragam anak2... Aku suggest kat bff aku nak cari i-pad cap china yg xda brand .. sadiss tgk hp aku.. abis dah anak aku men.. siap tau mana aku nyorok dalam hp aku ni... abis la mama nyer hp.. asik kena charge jer... huhuuu... nak marah anak, xsampai hati tgk muka kesian Qari tu.. kui3... Korang ada jumpa kedai mana2 price harga below RM300??? Info kat aku k J.. Budak 3 tahun, xperlu la nak beli i-pad.. samsung tab ker.. pelbagai menda canggih magihh ni.. xtau aku nk sebut.. kui3.. buat abis duit ibu bapa jer... huhuu..

Okla.. aku dah kerepek merepek tahap gaban dah.. cter pasal gaban.. mai aku cter sket ari ni... holooloololo holoolooo.. gaban yg muka encem kacak bergaya tu.. auuwwww... 

Kita cter zama kanak2 kita dulu (yg suka men2 lari2 tak kenal erti penat, sampai becak ketiak).. Tau ker masuk becak?? Becak tu ketiak basah teruk la.. kui3...

... Korang punyer perangai ada tak mcm aku kecik2 dulu? Saja nak flashback balik zaman dulu kala. . .kalau sama jom la kita kongsiii... macam cter kongsiii la plak??? Hahahaa:D Aku banyak share dgn kakak & adik2 aku.. memori zaman kecik2 kami dulu.. kui3..

mmg lama gak la nk list down benda cmni... itu pun curik2 idea along aku... coz aku ni suka follow kakak aku g mana2... al-maklum, aku ni suka kawan dgn org besar dari aku... 

1. Buka kipas angin kuat2, then nyanyi depan kipas kononnya suara sedap mcm pakai mic...

2. Bila naik motosikal atau naik bas (masa tu xda keta) suka tgk bulan kononnya bulan ikut kita... bila kita benti bulan pun benti.. bila kita jalan bulan pun ikut kita jln...

.....nek moto duk belakang sambil tu tgk bulan tu ada xlg kt belakang..sakit pale terteleng2 tgk bulan.. J

3. Pg skolah, mesti ayah beli kat kami along, angah, alang (adik xlahir lagi) .. semua dapat barang2 sama banyak.. sama rata.. sama adil & saksama... kalau ayah beli kaler baru yg besar 36 batang cap LUNA tu kalau blh nk tayang kt kwn2... pastu rasa sayang nk guna.. biar panjang mata pensel tu... Last2 ikat dgn getah batang pensil tu coz kotak dah lencun koyak.. (huhu... miss kt arwah ayah).. 


LUNA fames sgt masa tu.. skrg ni dh mcm2 jenis cap la.. Tesco.. Swan.. etc... canggih la budak2 skrg.. pilih jer nak murah @ mahal.. dului xbyk pilihan mcm skrg.. huhuu.. cedeyy kan??

4. Kalau lukis gmbr pemandangan mesti lukis matahari kt celah2 dua bukit pastu atas bukit ada burung cam huruf m. . .sebab aku ni suka lukis... macam2 aku lukis kan.. dari gmbr cartoon, potret, hidung senget sebelah, pemandangan, burung2, mcm2 la.. maleh nak kabo nanti aku angkat bakul sndiri la plak.. hahahaa:D.. 


yg kelakar aku pernah dapat Johan Melukis & mewarna masa darjah 6 tau.. masa tu aku darjah 6 tanjung di Sekolah Rendah Taman Cuepacs, Cheras.. Sekarang dah tukar jadi Sekolah Kebangsaan Taman Cuepacs, Cheras.. Bangga i taw.. hahaahahaa:P Masa tu i lukis barangan tradisional.. macam wau, kite, congkak, batu seremban.. etc la pelbagai tu... :P

Ada byk perkara di atas yang aku sangat suka.. part melukis.. bila sekolah rendah suka buat rumah dan matahari terbit celah gunung dan burung terbang huruf m serta 2-3 tompok awan dan bila sekolah menengah pemandangan di sawah padi, ada umah kecik, burung terbang,gunung,,dan satu lagi di tepi laut, kepala orang berenang dan tangannya sahaja nampak serta bahagian belakang.. supaya tak perlu lukis muka, serta pokok kelapa dan batu2 tepi pantai..

5. Rasa best bila dapat lukis huruf S menggunakan teknik IN kat baris atas NI kat baris bwh... pastu camtumkan... rasa cantik sgt huruf S yg aku lukis tue... pelempang sket aku ni.. pangggggg.. asik puji diri sendiri jer.. kui3..

6. Suka ckp tertinggal buku kt rumah bila dtg skolah padahal keja tak siap. Asik kena cubit perut oleh cikgu jer.. terima Kasih cikgu Sabidah.. sampai sekarang aku ingat nama cikgu.. kui3... skrg Cikgu sabidah dah jadi bff ibu aku.. kan dan bocor rahsia kat ibu aku.. yg aku ni pemalas buat keja sekolah.. Now aku dah rajinnn dah.. xmalas mcm sekolah... 


Pangggg!!!!! Puji lagi.. kui3..

7. Minat giler cter Jepun yg cun2 kiut miut tu... Now, aku suka layan cter korea plak.. zaman fames kita dulu cter miss komet (ahli sihir comel yg boleh tukar sesuka ati) & cter mero attack (citer jepun yg main bola tampar tue...) n jatuh cinta ngan gaban, suria perkasa hitam, otomen ace (nk jd otomen tu, cincin gugurl tu mesti bertemu cincin boboy)... hahaa:D kaki tengok TV gak aku nie... Aku memang suka tgk cter animasi.. itu yg imaginasi aku ni tinggi.. suka sangat berangan2,, hahahahaa
J

8. Suka main lompat getah sambil nyanyi lagu bunga raya bunga cempaka. . . . ., zero point, rumah terbakar panggil bomba, . . .,main batu seremban, baling selipar, galah panjang,polis entry... rasa cam nk praktik kt budak2 time balik kampung.. tp depa blur tiba2... Budak2 skrg xpernah men ker macam aku dolu2... Asik mengadap hp la.. i-pad la... Laptop la.... Semua zaman IT skrg nie..

9. Tutup peti ais perlahan-lahan sebab nk tgk masa bila lampu tu padam... Abis ibu aku bising bil elektrik melambung...

10. Bergayut telefon macam apa la plak.. berebut giliran member nak call.. (bill tinggi coz dulu kalo miscol Telekom charge ... so, ibu pun potong la line telefon.. bukan gayut jer.. abis dok chatting Laman Kampung yg fames tu zaman kita dulu.. kui3...

11. Dok dlm bilik mandi sampai 1 jam padahal main buih sabun...

12. Men tiang kat sekolah.. kalo tangan & jari panjang, untung la.. asik menang jer... xperlu jadi minah pacak kat tengah2 tu menunggu peluang dapat tiang?? .. yg pasti sorang dok jaga tengah.. sape kena sentuh time tak pegang tiang, dia plak jadik dok tengah... Budak sekarang reti ker !!!!

13. Men tangkap berudu kat longkang.. Sekarang aku geli menatang yg lembik2 nie terutama ikan kecik, berudu dan cacing.. Tapi, nape masa aku budak2 dulu aku tak geli langsung???

14. Yg paling aku suka men... adalah..... >>>>>>> Baling selipar & kejar teng2 @ ketengteng (kaki angkat sebelah terhenjut2 lompat kejar mangsa..)..

Yg kelakar team aku selalu menang coz slalu main tipu... letak selipar dkt2 sebab tu cpt susun...



Ada byk lagi nanti sambung pd episod akan dtg.... Kalau korang cam aku silalah add.. kita kongsi cter,, hehehehehe 








No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D