Nuffnang Ads

Monday, October 3, 2011

Hill BROGA..BROGA.. 1.7 km kami tawan.. 01.10.11

1 Oktober 2011 (Sabtu)...


Team KESUJA caw.jalan..

uiiittttt..... Tidak dpt ku menggambarkan keseronokan bila dah sampai puncak Bukit Broga... Ni kali ke-2 aku mendaki bukit Broga.. Kali pertama bersama abg tersayang (En.Suami Tercinta)...


Keseronokan.. Kepuasan.. Kedamaian.. Kebebasan.. Kesyukuran.. Sejuk jer mata memandang... 


semua ada di dalam hati sanubari ku ini apabila berada atas puncak.. Bersyukur kepada Allah swt yg telah memberi ku tenaga kudrat ku ini hingga sampai ke puncak kejayaan mendaki Bukit Broga.. semangat untuk teruskan perjuangan ku bersama kawan2 opiz.. Syukur Al-Hamdulillah akhirnya sampai btul2 puncak Broga.. Rupanya puncak akhir tu batu nya memang besar2 dan mmg kena kaki panjang laaa... hehee:D Rupanya ada lagi Gunung Tok Wan lagi 3.1 km dari Puncak Broga... Broga 1.7 km jer.. itu pun dah pancitt.. hahahaa:D













.......................... >>>>> NEXT

.. ada gambar yg best2 lagi dihimpunkan oleh semua photographer profesional.. :) di page yg plg last di folder ni.. Layannnzzz... TQ :D


B4 sampai tu, memang la tercunggap.. minta nyawa.. tarik nafas tersekat2... tapi itu semua dugaan sebelum sampai ke puncak.. Apabila kita sampai.. btul2 freedom laaa.... Rasa nyaman.. sayu.. happy sgt .. Angin sayu2 sungguh nyaman diri ku ketika berada di situ.. Hilang segala kesibukan ku.. (Tapi, aku ni xsedar diri, sepatutnya ada class.. alamatnya ponteng ajer... hihiii:P )


Kawan2 ku berkumpul di opiz kul 4.30 am.. Aku just dari umah jer coz dekat jer dari umah... Boleh plak aku terbangun kul 6 am.. Apa lagi, kelam kabut mandi.. bersiap.. Qari anak ku pun nak ikut plak.. Tup2 plan lari, en.suami yg hantar tunggu kawan ku kak Tuty di simpang jalan (berhampiran balai polis semenyih) jer.. Selalunya memang begitu.. kalo umah dekat lagi dtg plg lambat.. heheheee...


Bila sampai, kawan2 aku dah naik.. TQ dear ct adik comel yg call aku dan memperingati aku agar cepat dtg coz team KESUJA dah nak naik ke puncak... Tapi nasib bek aku ada Kak Tuty menemani ku.. aku yg masih basi2 muka ni, usaha gak nak naik.. rush punye psl, semput gak la nak merangas naik atas tu.. dengan semangat kawan2.. akhirnya Bukit Broga dapat ku tawan.. 


Masa mendaki 1st Broga tu, aku hanya sampai ke puncak yg sebelum mendaki batu besar gler tu jer.. Aku xnaik sampai jumpa papan tanda mercu Puncak Broga.. Akhirnya berjaya... Syukur Al-Hamdulillah ... kurniaan mu sungguh cantik.. indah... Syukur tak hujan... kalo hujan, menyukarkan perjalanan kami... mesti kena tunda xpdc kami...


Yg plg aku terkejut, pertama kali nek dgn en.suami dulu, memang la xlarat langsung.. al-maklum baru beranak.. badan pun penuh lemak.. pakai jeans.. bawa handbag,... last2 en.suami aku yg bawa handbag aku.. sian en.suami xnek sampai atas coz letih pegang handbag aku.. hehee... sori yek sayang.. heheee:D.. 


so, en. suami sampai 2nd puncak jer coz en.suami yg xlarat.. hehee:P Aku berjaya sampai puncaknya.. Tapi, xsamapi betul2 kena naik atas batu tu.... Tapi kini aku telah berjaya.. Syukur Al-Hamdulillah... :) Syukur sesangat aku xda lenguh2 badan n kaki.. syukur :) Agaknya semangat aku berkobar2 kot.. Awal2 tu macam malas jer nak join.. macam nak tarik diri jer.. Tapi?? aku try juga.. hehee:D Akhirnya satu kepuasan...


Jom checking down photo2 kami ketika berada di Bukit Broga... kami Kelab KESUJA menawan Bukit Broga... sambil exercise stamina sambil tengok matahari terbit (sunshine) ..

.........................................................................................................

Ekspedisi Mendaki Bukit Broga 
01 / 10 / 2011




Tengah tunggu sunshine..


gelap lagi .. macam red forest la plak.. :D

 Team Orange BOLEH !!!



Ramainya manusia mendaki sekali ...







 semua muka dah xlarat..ada lagi sket tu.. sket ker??


"
"
"
"
"
"


Akhirnya sampai juga kami di puncak Bukit Broga...






 Dasatnya artis pesawat ni panjat...                     ikut kata sifuuu.. :)

Macam tarian ulik mayang...

Antara yg berjaya btul2 di atas batu puncak Bukit Broga dari pandangan jauh yg tergedik2 termasuk aku tu.. hehee:P

 Antara wanita yg berjaya sampai ke puncak 
Batu Bukit Broga... peace... :)

 1.7 km kami tawan.. Gunung Tok Wan lain kali jer.. 
tambah lagi 2 jam selepas Broga..



Terima Kasih kepada semua yg sudi share & membaca my story yg mengarut gak & bahasa ntah apa2.. aku bersama2 saudara-mara, kawan2 dll.. 

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D