Nuffnang Ads

Wednesday, August 1, 2012

Selamat Menjalani Ibadah Puasa...

Selamat Menjalani Ibadah Puasa.. Aku masih full lagi berpuasa.. Al-Hamdulillah... Sori la.. Lama tak ber blog.. Tak tau nape malas sangat nak ber blog.... Lagi2 lenguhla tanganku ini... Itu semuanya alasan aku... hahaa.. Nak tau alasan nya :

1.   Tak larat nak taip siang2.. hehehee (keja mengadap internet tengok fesyen baju raya, tengok fesyen jahit manik labuci..
2.   Time malam, perut kenyang then g terawih.. so, malam dah ngantuk.. almaklum, saya ni tiap2 pagi bangun sahur, xpernah miss wa ckp lu.. hehehee:D
3.   Saya sibuk preparation untuk exam khas  (01/08/2012-Rabu).. Tak tdo lagi lagi la nmpknya.. huhuuu

Study la sangattt konon.. hahahaa.. Tq bff bg soalan final korang.. ada la 1 soalan tu sebijik sama soalan.. kui.. bonus mark utk aku.. hope jawapan yg aku jawab betul & bukan meroyan.. Bantula saya Doktor utk lulus.. huhuuu... Ya Allah, mohon sangat agar permudahkan urusan ku di dalam pelajaran, hidup, keluarga & amalanku dunia & akhirat..

4.   Keja banyakkk la di opis.. sedangkan, melepak lg byk kot.. hahahaa.. Al-maklum bulan puasa, dari gear 5 turun gear 2.. huhuu

Sebenarnya, aku nak cter tempat2 yg best aku lepak makan berbuka puasa (open fasting) samaada dgn en.suami & Qari & Family.. Jom layan...

En.Suami suka Ayam Penyet Wang Solo di Kajang...
Ibu suka Ayam Penyet Jawa di Pelangi Semenyih...
Adik suka makan steamboat Johhny's di Aeon JJ Balakong...
Qari suka makan nasi Arab.. memang pengaruh darah Arab yg kuat la nampaknya.. hehehee :P
(coz masa pregnant aku suka sangat makan Nasi Arab sampai sekarang pun aku suka..)
Nak tau aku suka makan apa???

Aku suka makan kfc original tu.. xtau la aji apa yg dia letak dlm kulit kfc tu.. memang aku suka kfc.. kelakar kan??? tensi laki aku.. hahaa

... jom menu yg best di makan di bulan2 puasa ni.. hehee... ikutkan aku dengar ustaz kata, makruh kalo letak gambar2 makanan bulan puasa ni... Tapi, jangan terliur ok.. hehee:P Just sharing kalo nak berbuka tempat2 best.. try la.. :)

Jom, aku amik random jer la.. coz banyak tempat  makan aku pegi.. xtau nak habaq.. yg pasti, aku memang suka makan2.. :P

Kazo Sushi di Viva Home.. (kalo nak berbuka Japan food)



Ebi Cheese Yaki...

 Moriawase Tempura...







Murni Bukit Jalil...






The Ship...



Table setting..
They offered variety of drink at reasonable price.. yg pasti halal k..

Escargots Bourguinonne.. Pastikan yg halal ok..

Chicken Au Chambertin..


Fried Fish Fillet...

Mixed Grills..

Neptun taurus Delight..

Salad yg banyak thousand Island.. nyummy.. :P

Thai Seafood Tom Yam.. Lebih kurang rasa Black canyon.. 
Tapi, Black Canyon pedas glerss superb.. :P


Pasar Ramandhan random (PARAM) / Restaurant2 yg sedap..

Bakso... di Wang Solo Ayam penyet..

Tapau Nasi Kerabu PARAM jer...

Homemade.. Udang goreng berlada.. 
(nanti aku update resipi k :)

Nasi Tomato..

Nasi dengan durian..
Aku tak selera.. en.suami aku yg makan k.. hehee

Sambal ikan.. 

Rojak PARAM Taman Pelangi Semenyih

Yg pasti Cendol special Warung di Kajang...

ikan pari..

Warung Burger Bakar di Jalan Kajang.. boleh try la.. 
dekat dgn kedai tayar & char kuew tiaw Pulau Mutiara Kajang.. 

Jom makan Macarron Melange kat Hagen Daaz..

Nasi Bojari at Madam Kuans di KLCC

Petua ibu saya la... Ubi rebus cicah dengan sambal sotong + gula merah + kelapa..

Nasi lemak Singapore... Resipi turun temurun.. 

Nasi Wayne, Waterfront Kuching...
Masa ni aku pregnant anak No.2, so tak selera nak makan...

kalo pergi sarawak, jangan lupa beli kek lapis sarawak :)














No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D