Nuffnang Ads

Monday, August 13, 2012

Bangi Golf Resort Restaurant...

Salam Ramandhan.. (24 Ramadhan)

Syukur Al-Hamdulillah.. Bulan ni adalah bulan yg penuh rezeki yg Allah beri pada ku.. bulan Ramadhan bulan yg mulia... Syukur AL-Hamdulillah...

Aku dapat hadiah2 drp orang yg aku sayangi.. Terima kasih semua... :) Seperti yg aku cter dlm last week nyer story.. Beraya sakan aku thn ni.. hehehee

Takkan aku sorang jer yg bergembira.. Aku mesti berkongsi kegembiraan dengan insan yg aku paling sayang... Asal nya just bgtau en.suami jer..

Pada asalnya, jumaat last week balik half day coz g hantar adik2 g Airport.. adik suka2 bercuti di umah kakak kat Kuching Sarawak... Diaorg kompom dah pau Iftar yg best2 dgn kakak aku..

So, Aku plan sendiri2 nak bawa en.suami, Qari & ibu g Buffet Ramandhan di BGR Restaurant... Al-maklum, gomen kan dpt BONUS.. heheheee :P Sori la xbelanja korang.. save bajet.. hehehehee.. sebab dah jelezz korang mesti dah makan best2 dgn along d Kuching..

So, plan aku.. hehehee.. Bila lagi aku nak abiskan duit kan?? hehehee :P Asik aku jer abiskan duit en.suami.. Apa salahnya aku plak belanja kan?? Lagi2 bertambah rezeki aku nanti,.. bila kita suka belanja org makan, insyallah rezeki kita tak kan putus.. Yg penting.. belanja ikhlas bukan menunjuk2 tau.. :)

Yang bestnya... selepas hantar adik2 aku g airport.. Aku terus g BGR la nak beli baucar Ramadhan.. Sebenarnya kena booking dulu baru murah.. ibu & Qari pun terpinga2 tetiba aku trus g Padang Golf.. hahahaaa.. surprise utk ibu tersayang.. :)

Walk-in Price : RM62.00
Booking & beli baucar : RM48.00 (Isnin - Khamis)
Booking & beli baucar : RM53.00 (Jumaat - Ahad)..
Itu semua Adult ok.. Disebabkan Qari baru 3 tahun, so, aku xamik tau plak price kanak2.. sori k.. Tp korang boleh tgk website BGR rasanya..

Kebetulan aku dapat harga murah RM48 jer/adult. Kalo ikutkan ari Ahad price : RM53.. Disebabkan aku call dan booking, org yg sambut telefon tu kata, Ahad (12/08/2012) harga dia RM48.. apa lagi... After hantar adik2 aku, terus beli baucar.. Mula2 aku g kaunter, staff BGR ckp RM53 coz hari Ahad.. Then, aku cakap la, aku call, org yg jawab telefon, nama dia Rohani cakap ada best price RM48.. so, diaorg bawa aku jumpa kakak tu.. so, kakak tu plan gitu2 dgn org yg jaga kaunter, dapat la RM48 per adult.. maybe aku dh buat janji dgn dia.. Nasib bek la diaorg xkisah.. hehehee..

Agak2, kalo tak buat appointment @ beli baucar awal2, dah tentu mahal.. bayangkan hanya call booking RM 48 jer .. then dgn harga beli xcall RM53.. beza RM5, banyak gak la.. boleh mkn 1 pinggan nasi lemak ayam tau.. hehehee:P

Membebel panjang plak aku.. just layan jer la gambar2 ke H.A.P.P.Y nyer muka kami semua... Ramai gler orang...

Sebenarnya, macamana boleh terpegi bukak puasa a.k.a kat sini?? Disebabkan...  aku teruja nak makan sini coz aku terbaca blog Di Green Apple.. kakak ni komen 5/5 makanan dia.. variety food di BGR.. Teruja tu tgk gmbr2 yg kakak ni post... Apa lg, tanpa pk panjang trus call, after baca blog kakak ni.. hehehee..

Sebenarnya dah lama xbuka buffet.. Kebetulan Bangi dah dekat dgn umah aku.. Apa lagi?? mari kita pergi... 

Booking : 10 Ogos 2012 (Jumaat)

"
"
"
"
"
"
"

IFTAR 12/08/2012 (Ahad)
3 Adult & 1 child











Terliuqq kan tgk makanan & dessert di BGR Restaurant..

Muka budak puasa.. Puasa ker??? ceria jer.. hehehee:P



ter datang awal la plak.. :P


Bestnya dah makan awal :)

Kami sampai jam 6.00 petang.. Awal la plak.. Then , aku saje la amik dulu utk Qari.. then, tetiba semua follow aku amikk gak.. hahahaa.. apa da... aku bukan nk amik utk aku.. untuk budak kecik ni jer.. hehehee :P

Jommm kita terjah makanan kat on table kitaorg.. 
memang aku & en.suami yg nafsu makan.. 
Ibu rileks jer... kitaorg yg terjah kelaparan.. hahaaa:P

mashmallow.. Qari xsuka mcm aku k.. :P

Banyak nya kami makan.. hehehee:P nafsu mata semata2 :P

Nasib bek kami dapat location tepi tiang dekat dengan dessert..
Kalo duduk dekat2 food, berasap mcm ni laa.. :P

 
sayang ibu.. muaahhss:*

sayang Qari.. muaahss:*


Asik nak otomen org jer.. fire..fire.. hehee:P

dah abis dah sizzling bolognese aku.. :) Sedap..
1st round b4 sembahyang..

2nd round after sembahyang maghrib..

Qari wit kerang favourite food.. :)

queue panjang Kambing Golek ni.. 
tp mmg berbaloi.. sedap sgt coz xberbau sgt..

Sup Kambing..


Tu dia.. kambing Golek dia menggegar jiwa raga :P

Enjoy ur meal... Selamat Berbuka Puasa :)




No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D