Nuffnang Ads

Friday, August 31, 2012

Smart TV dah sampai.. Selamat Hari Kemerdekaan Yang Ke-55..

Aku bangga jadi anak Malaysia...

Selamat Hari Kebangsaan Malaysia Yang Ke-55 tahun.. Kalo arwah ayah masih hidup, arwah ayah paling excited sekali.. mesti arwah ayah akan gantung bendera Malaysia yg besar tu di depan umah.. Rindunya arwah ayah.... Rindunya arwah Hafizzz.. Al-Fatihah...

Hari ni cuti merdeka.. Then, kami pun dok tungu dok tunggu... bila tv nak datang..

psstttt.. nak gosip sket... bukan membangga diri.. just sharing .. ala2 diary la konon.. kui3..

Semalam balik keja, tetiba en.suami ajak pi Seng Heng kedai brg elektrik yg famess tu... rupa2nya en.suami nak beli tv baru umah kami.. hehehee... kiranya tv raya + tv merdeka la .. Al-maklum, tv umah org lain semua slim2 32"-42"++.. umah aku masih tv kanta cembung 24" yg berat & besar gedabak tu.. ala2 zaman umah sewa tu.. tapi, kami bersyukur.. tv kanta cembung tu la penghibur kami sekeluarga.. :)

yg tensinya 31/8/12.. nak tau nape???? orang lain bersuka ria kunjung mengunjung bercuti sakan.. aku & family melepak jer di umah.. huhuuu.. tensiii mak tau..

31/8/12 kami dapat byk jemputan open house.. bff sekolah jemput dtg after zuhur kira lunch kat umah dia kat Taman Koperasi Cuepacs.. memang nak pergi sangat, tapi.. almaklum org Seng Heng nak hantar tv.. minta maaf xdpt reunion dgn korang semua.. next time kita reunion umah aku.. tp tungu thn depan la ari jadi anak aku.. hehehee:P

Call Seng Heng.. mula2 tengahari nak datang.. call lagi, katanya org Seng Heng nak sampai kul 5 petang, okla malam boleh singgah shah alam g open house makcik aku.. tungu dok tunggu rupanya kul 9++ malam baru sampai.. tak hangin aku.. huhuuu.. kalo aku tau, nak datang kul 9++ malam , bek aku g jejalan dulu... Len kali, xblh hantar, jangan la buang masa kami.. huhuuu.. sabar jer la.. sori la xdpt pegi open house kawan2 & makcik2...

psssttt2.. cter pasal semalam g Seng Heng...
.. en.suami nak belikan aku Samsung Tab Android 7.0".. En.suami kata, Celcom ada buat promotion plan internet dia.. Tak perlu pakai broadband nak kena cucuk kat komputer @ laptop jer... Kiranya boleh whatsup jer dgn en.suami.. Tapi, aku tak mau la hp besar tu nak pakai call.. kalo kecik sket macam samsung Note @ samsung III okla.. xnmpk besar mcm tab 7.0" tu.. 

Sebenarnya aku nak tunggu iPhone 5.. mana tau ada rezeki nak beli nanti bila iPhone 5 launch nanti.. mcm berlagak la plak gayanya aku ni.. demand plak... hahahaa.. suka aku la kan.. jgn jelesss aku plak.. hehehehee


lagipun aku sayang lg hp Huawei Ideos aku ni.. walaupun dah nak masuk 2 tahun hp aku ni.. Al-Hamdulillah elok lagi.. bateri dia pun tahan lagi.. Terbaik la Huawei bagi aku.. Walaupun Malaysia xterkenal dgn brand ni.. Tapi Huawei terkenal di Negara China... Walaupun org kata brg China xbagus, tapi Huawei memang terbaik.. Ideos ni still laju seperti aku baru2 beli tu.. 


.. boleh internet mcm biasa.. boleh wifi.. macam la2.. tapi, instagram xblh plak.. itu yg mama tensi tau... kan tgh fames dgn instagram.. xpala.. edit2 gmbr tu, apa2 pun ok.. aku xda kisah.. hehehe..


then, sementara tunggu org Sen Heng tu buat urusan jual beli tv, aku terperasan YES ada buat promotion.. Apa lagi, en.suami terus beli jer.. so, digi broadband tu aku terminate jer nanti.. plan nak g Alamanda Putrajaya 1/9/12 (Sabtu), Digi tu buka sabtu tu.. Kiranay YES tu macam broadband wifi.. lg best... coz boleh pakai wifi dia sampai 5 buah hp @ laptop serentak...


Disebabkan kami beli YES.. satu sebab, en.suami beli Smart TV LED Full HD Samsung 40" season 5... itu yg beli juga YES internet tu.. hehehee...


itu jer la cter kami.. heheheee... sharing jer laa... bukan berlagak tau.. hhahahaaa....



pemasangan sedang bermula...





sebenarnya baru nak g dinner.. tv plak sampai.. postpone makan jap.. hehehee:P



Qari budak paling excited dpt tv baru .. :) Kiranya kami akhirnya pakai juga ASTRO coz.. bila dah pakai tv full hd, mesti la kena pakai Astro.. awal2 dulu bukan xmau pakai Astro.. yerla.. kami kan ari2 keja, sampai umah pun dah kul 8 malam.. malam2 dah ngantuk, xda la nak layan tv sangat.. internet ok gak nak layan.. bila dah ada smart tv ni & YES.. boleh wifi selalu la.. hehehee:P

Boleh la aku aktif ber blog mcm ni.. kui3..

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D