Nuffnang Ads

Friday, August 23, 2013

1st Raya 2013 ~ 08.08.13 (Khamis)

Baru nak hapdet blog tentang Raya.. teruk betul aku... ini semangat nak hapdet pun sebab perut kekenyangan br lepas makan jamuan raya di bahagian sebelah opis aku.. bab makan laju jer aku ni... syukur sangat2 aku xmabuk mengandung kali ni.. hope berterusan xmabuk la... Insyaallah... Cuma aku nak rasa semua, tapi xblh makan byk2.. rasa 2,3 suap dah kenyang.. ok done.. ko mmg dh start tekak ngada2 bila awal2 mngandung.. hehehee:D  Malam ni ada open house ex-classmate Sekolah Rendah Taman Cuepacs (SRTC)

Sebenarnya aku ni sekarang after raya mmg mood n emosi aku mmg xstabil.. almaklum tekak perit berhijau.. hidung sok sek sok sek meleleh.. kepala fenin mcm nak demam.. huhuuu.. banyak sangat minum ais time rata, terima la akibatnya.. doktor plak kedekut, bagi aku 1hari mc jer pd 20.08.13 (Selasa) sebab demam sket..

Pagi ni sememangnya malas nak g keja, almaklum hujan pagi.. sodap tdo tarik selimut kan.. kaco la hubby aku kata dah dekat kul 7 subuh xsmbhyg lagi.. kelam kabut aku bangun... Sebenarnya, jam dah bunyi awal kul 6 tp aku buat derk jer disebabkan hujan yg membuat aku malas nak bangun.. kui3..

"
"
"

"
"

"
Jom kita cter pasal beraya...

"
"
"

Tahun ni beraya giliran umah suamiku di Penang, walaupun thn lepas di Penang.. disebabkan, tahun ni ibuku beraya di Hometown ayahku di Pokok Sena Kedah... Raya ke-3 sepupu  kawen di Kangar Perlis (a.k.a. abang susuan : kiranya aku pun ada abg tau..).. so, tahun ni plan beraya di Utara noh.. :)

okla.. jom kita lumpsum kan raya2 tahun 2013..

Raya Pertama (08.08.13 - Khamis) : Kedah
Raya Kedua (09.08.13) : Penang
Raya Ketiga (10.08.13) : Perlis
Raya Keempat (11.08.13) : Penang
Raya Kelima- Tujuh (12-14.08.13): Langkawi...
15.08.13 (Khamis) dah masuk keja : very tired... sampai umah kul 4 pagi...

Dasyatnya beraya.. mana taknya balik kl terus demam.. hehehee:P Tapi sebenarnya maybe aku demam sebab aku mengandung.. kerana aku terasa sgt letih n mengantuk sgt nak tdo... sori la kakak2 & adik2, masa puasa sehari sebelum raya, aku & hubby bantai tdo lama disebabkan xtau kenapa mata ni sgt berat mengantuk.. rupa2nya time tu aku dah ngandung tp aku xtau... maaf yek aku jadi tersentappp korang jerit2 takut kami tdo lama sangat boleh membatalkan puasa sebab dah mcm pengsan.. then aku kelakuan senyap jer.. memang xda mood masa tu.. agaknya mood org mngandung mmg macam tu ker?? hehehee:D

Raya Pertama (08.08.13 - Khamis) 

Pertama kali Qari ikut kami semua pergi masjid sembahyang Raya.. Almaklum Qari kan dah sunat.. so dah bersih boleh la ikut g masjid... Bangun pagi, cukur apa yg patut, mandi sunat hari raya.. then bersiap cantik2.. pakai wangi2an.. breakfast yg penting ikut sunnah.. then terus g masjid.. dulu masa Qari kecik2, aku selalu kuar umah plg awal, g nyorok dlm keta.. takut qari nangis nak ikut g masjid.. risau bawa kecik2 dulu coz takut kami tgh smbhyg dia syok men dan hilang.. itu yg plg aku takut... sekarang ni anak mama dah besar dah boleh ikut g masjid.. dan menjadi budak baik yg mendengar kata... syukur Al-Hamdulillah :)

Qari finally fit in baju jubah that me daddy bought for him in Mecca.

Masa ni aku & hubby masih tgh bersiap.. hehehee :D

Qari wit mak tini, makngah & pakngah :)

Family Photo :)

Why me mom and dad pose like wedding day.. and hubby like daring eyes wit Qari.. hehee:P

in car.. otw g beraya di sekitar kedah.. singgah Jabi, then br g Pokok Sena

my nyawa.. muaahhss:*

smile :)

Dah sampai pokok sena.. ini la umah tok saya... Qari hepi lari2 dgn cousin2 sebaya Qari :)

us :)

Pokok Sena, Kedah :)



penuh kereta umah tok.. kami saudara-mara dtg beraya berkumpul.. 
malam esok ada barbecue plak :)

Qari wat apa tu?

Sekian, utk raya pertama.. :)

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D