Nuffnang Ads

Tuesday, August 6, 2013

Iftar Citarasa Kampung Buffet di Tropicana Golf & Country Resort Bhd.. Tqvm Boss :)

05 Ogos 2013 (Isnin) ~ 27 Ramadhan 1434 Hijrah

Mood monday biasalaa.. malas nak bangun g keja.. dan mood raya sekali.. hehehee.. kata jer la aku malas.. jangan plak buat alasan banyak plak zura.. hahahaa:D

Rezeki datang opis juga di minggu2 akhir Ramadhan.. Al-maklum ramai kawan2 dah start cuti balik kampung utk beraya bersama2 org tersayang di kampung & berkumpul bersama keluarga.. Aku xamik cuti awal Ramadhan sebab nak amik cuti lepas raya nak g bercuti Trip Family to Langkawi Island.. :)

tetiba pagi2 bos panggil masuk bilik dia.. Alamakkk, xkan dah nak cuti Raya ni ada keja lagi.. aku ni dah mood raya ni... hehehee

Rupa2nya bos dapat banyak voucher Iftar Ramadhan di Tropicana Golf & Country Resort Bhd.. bos bagi 3 voucher Iftar kat aku... Apa la aku ni... tak baik tau aku bersangka buruk dengan Bos yg paling baik yg aku ada.. Bos aku seorang yg smart guys.. baik & penyayang orangnya.. bertuah isteri & anak2 boss..

Aku bersyukur sangat sejak aku berkerja swasta hingga sekarang di government, aku dapat bos2 yg baik dan sporting.. masa di swasta dulu pun, aku teringat bos yg jaga aku di site; nama dia En Omar (bahagian Finance & kebajikan pekerja - bahagian admin & finance dia pakar.. tapi bhgn Teknikal En. Omar ni kurang sket).. memang baik orangnya.. keluarga dia pun aku kenal.. siap amik aku di umah nek 1 keta dgn family dia utk g kenduri kawen anak boss yg plg besar di company aku... tapi, sedih plak dah lost contact skrg nie... hope aku berpeluang jumpa dia lagi..

He a good person & sangat2 menjaga kebajikan pekerja.. Teringat aku keja di site dulu, aku sorang jer wanita yg ada di site office masa tu.. Aku bekerja sbg assistant Engineer jer masa tu.. ms tu baru jer aku grade Diploma.. so, memang xda pengalaman keja langsung..

Nak tahu macamana aku dapat keja?? Sebenarnya projek FRU Cheras ni betul2 di depan berek polis umah Family aku. Ayah aku seorang anggota Polis di Kem PGA Cheras.. aku dok situ drpd thn 1989-2008.. masa aku awal2 kawen, still dok Kem PGA lagi, coz masa tu umah Zamrud kat jln Klang lama belum dapat kunci.. ayah aku kata, tak payah membazir sewa umah.. kebetulan dapat 2 pintu berek polis.. kiranya ada 4 bilik tdo.. Al-Hamdulillah, masih menumpang teduh di umah keluarga tersayang.. nak cter, panjang sejarah idup aku.. nanti2 la aku cter ok..

sambung cter pasal keja swasta tu, Engineer aku mmg la xblh pakai (En Azhar nama dia).. nama jer grade Degree Australia, tapi macam bingai jer buat keputusan.. last2 aku gak yg buat semua.. chewaahhh.. hebat tak aku membangga diri.. Aku yg buat keputusan sndiri.. Bos aku En.Omar hanya mengiyakan jer.. kalo aku tipu, mesti En. Omar tak tau.. Tapi, aku ni bukan jernis kaki kelentong.. Aku keja dengan jujur dan amanah.. dan aku memang diberi kepercayaan oleh bos2 aku.. yg bestnya, baru keja xsampai 6 bulan, aku dapat Bonus Raya gak bos aku bagi RM500.. itula rezeki orang kita tak tau kan.. Al-hamdulillah..

Itu yg bos2 aku sayang kat aku kot... dari order barang hingga order konkrit semua aku yg calculation.. amik level utk korek pilecaps hingga naik bangunan, semua aku yg buat.. sampai mata aku rabun silau yg sangat teruk asik kena cahaya matahri ketika selalu amik level.. Al-hamdulillah sekarang dah tak silau sangat coz dah tak keja di bawah cahaya matahari... Engineer aku buat apa?? makan gaji buta kot.. huhuuu...

biasala kalo konkrit mesti ada malam2.. En Omar ni siap cakap kat aku.. xpala, aku keja 9-5.30 petang... kalo ada keja lebih sket OT smpai kul 7 malam... malam2 En Omar yg jaga site..

Teringat masa aku keja di site buat projek FRU di Cheras, time tu tak mampu nak pakai keta lagi.. almaklum baru kluar ipta... gaji pun ciput lg masa tu RM1600 (1200 basic + 300 elaun site + 100 line tepon) jer; masa tu hanya mampu pakai motor arwah ayahku.. motor tu mmg sangat2 buruk.. almaklum motor pertama arwah ayah.. Aku sayang motor tu, motor tu la yg bg rezeki aku pergi keja.. biasalah aku g keja mmg selekeh pastu pakai motor buruk, macam macai la.. smpai jiran tetangga cakap aku keja kontrak buat umah a.k.a kuli sama macam indon2 tu.. Alooooo.. jangan mengata org tanpa usul periksa.. Gaji aku tinggi lg drp laki ko ok.. so, jangan judge org tanpa usul periksa... kekadang bos bagi balik awal, suh bawa drawing balik umah suh aku kira besi berapa banyak nak order.. konkrit berapa byk nak order.. macam2 lagi la.. itu yg aku cakap kalahkan engineer aku buat.. Tapi, xpala.. dengan cara tu aku dapat belajar dengan cepat.. disebabkan semua kena buat snediri.. sorang2 jer tau.. menagis aku sorang2.. tak semua org yg tau aku memikul tanggungjawab yg sangat2 besar di site.. Hanya En Omar yg tau sukar nya aku seorang wanita yg berjiwa kental.. chewahhhh.. alooolololooo.. hehehee

Tapi xkisah la, aku cari rezeki halal.. dengan duit gaji swasta tu la aku dapat simpan duit sebanyak RM8k ok utk buat deposit kereta & bercuti bersama family.. Yg kelakarnya, siap aku bawa motor, En Omar bonceng kat belakang aku.. mana ada bos nak nek 1 motor dgn staff ok.. masa tu kat site.. biasala... di site aku suka nek moto, mudah & cepat... :D Sebenarnya xmampu nak pakai keta.. keta site pun xpandai bawa... time keja site tu la, aku belajar amik test keta & merasa gak bawa keta company gak.. tp diaorg semua takut nek keta dgn aku almaklum, baru jer dpt lesen keta.. tp moto mmg aku expert masa tu... mmg lepas spm lg aku amik lesen moto.. Tapi, sekarang dah takut nak bawa motor, asik bawa keta jer sekarang.. last aku bawa motor masa mengandung Qari tahun 2009.. dah 4 tahun xbawa moto.. takut tau.... auwww

aku ni dah melalut2 cter pasal keja plak.. sepatutnya buat folder story yg lain.. tp xpala.. Aku sebenarnya cter pasal voucher Iftar drp bos aku yg sgt baik gak. just sharing .. Tqvm boss... kawan aku pun dapat gak.. dia pass 1 voucher kat aku.. kiranya aku dapat 4 la... ok terus call hubby & ibu & adik aku.. jom kita iftar malam tu juga.. coz esok malam aku nak balik Penang...

tapi, pergi last2 hujung puasa ni, banyak dah xda.. seafood yg mcm mentarang tu dah xda... tapi, xpala... kenyang gak dan sedap gak makanan dia.. tapi, bagilu Bagi Golf Resort lagi banyak jenis menu2 dia...

Tapi kitaorg sampai lambat coz sangat2 jem... coz aku tunggu adik aku dtg bawa ibu & Qari.. diaorg park keta di Guard opis aku jer.. then g nek keta kami jer.. buka kurma dgn air masak jer dalam keta.. then smpai Tropicana Golf, g amik tempat & solat maghrib dulu.. senang nak makan dengan sungguh selera disebabkan xperlu pk nak terkejar2 solat Maghrib... Ramainya orang.. aku ingat dah hujung2 xramai org.. korang ni semua tak balik kampung ker??? hehehe

Disebabkan sampai lambat perut sangat lapo, aku xsnap picture banyak sangat.. makan yg plg mustahak ketika itu.. hahahaa :D

okla jom tengok gambar jer la.. sori la xbanyak nak share suasana compare masa di BGR dulu aku sampai awal...

dapat 4 voucher free Iftar... hepi gler xkuar duit pun nak masuk.. heheee

Qari berposing dulu b4 makan.. baru sampai.. dah lewat dah sampai..

menjamu selera.. masa ni adik & hubby tengah amik makanan lain...

Qari memang penggemar Spagetthi Carnonara Cheese.. memang favourite Qari...
banyak tu ibu ku amik penuh 1 pinggan, qari boleh abiskan :)

char kuew tiaw dia mmg superb.. suka sangatttt..

nyesal xamik banyak... malas nk bangun amik lg coz ada mcm2 makanan lagi... kiranya amik2 sket bagi dapat merasa semua.. baru dikatakan buffet.. heheehee..

 time aku g ni, macam 2 masakan daging kambing.. sape2 penggemar daging kambing, mmg patut join iftar nie :)

copy drp images google

menu wajib di Tropicana :)


Harga untuk Buffet Ramadhan di Tropicana Golf & Country Resort Club ialah
  • Dewasa
RM60 ++ Pre-Sales (Jun)
RM70 ++ Ahli (Julai)
RM80 ++ Bukan Ahli (Julai)
  • Kanak-Kanak (4-12 tahun)
RM30 ++Pre-Sales (Jun)
RM35 ++ Ahli (Julai)
RM40 ++Bukan Ahli (Julai)

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D