Nuffnang Ads

Tuesday, August 6, 2013

Penipuan dalam online.. Aku dah terkena...

Salam Ramadhan... kerja tgh xda.. maybe semua mood raya.. apa kata kita blogging jap mengelat drp buat keja.. Ampun maaf bos... mood tengah raya.. hehehee

Hari ni dah 28 Ramadhan.. esok last puasa.. Lagi 1 hari jer nak raya.. 08.08.13 (Khamis) dalam kalendar kita semua akan menyambut Syawal.. Rasa sedih plak meninggalkan bulan puasa.. Bulan puasa ni la insyaallah kita berdoa ketika selepas sembahyang, insyaallah doa kita dimakbulkan.. Banyakkan solat sunat dan membaca Al-Quran.. bukan kejar Qhatam Quran,.. Tapi mendalami tafsir dalam Al-Quran.. utk memberi keinsafan kepada kita... Masyaallah, kerdilnya aku ni.. huhuuu.. 

Aku teringat ada Ustaz yg bagi ceramah di opis aku baru2 ni... "Kalo hidup nak diberkati... sembahyang 5 waktu jangan dilupakan.. wajib dilakukan tiang Agama tu.. dan jadikan amalan setiap hari buat solat sunat Dhuha & solat sunat Hajat.. Insyaallah, kita dilindungi dan dia kita Insyaallah Allah makbulkan.." Dan dalam masa yg sama, aku lupa nak share pasal Bio Terapi Solat.. kebetulan aku ada mengikuti kursus ni.. Nanti aku share yek.. bulan puasa ni, macam xda mood nak berblogging because computer aku ni asik nak terpadam sendiri jer... tengah2 taip terpadan plam.. demmm.. waduss..

tp dalam masa yg sama aku tersangat happy nak beraya dapat berjumpa sanak saudara dan family berkumpul.. tapi disamping kemeriahan ni terasa kesedihan juga.. tetiba terasa rindu sangat pada arwah ayahku & arwah anak ku Hafiz.. Aku sentiasa berdoa agar arwah ayah sentiasa berada disamping anakku hafiz di sana... Ya Hafiz baby anak kecil yg tiada dosa langsung.. insyaallah dirimu menarik kami sekeluarga ke Syurga.. Ya Allah, permudahkan la kami disamping mu di Akhirat nanti... Amin~

ok la.. panjang lebar plak mukadimah.. ni baru nak story mori.. hehehe..

Sebenarnya aku nak cter pasal penipuan dalam on9.. Aku ni penggemar shopping brg on9.. just click jer dihujung jari anda.... yer la malas nak keluar nak cari parking.. bila di calculate duit minyak + parking, lebih kurang jer kita beli brg on9 kan.. Tapi kena hati2 yer kengkawan.. :)

Tp syukur la sangat2, setiap kali aku beli barang2 on9, tak kira la handbag, wallet/wristlet, baju, makeup etc aku tak kena tipu.. aku transfer jer duit, esok ada la dapat barang pos kat umah ibu aku.. Almaklum ibu ku tidak bekerja, permudahkan pos laju smpai... opis aku ni dah banyak songeh dah, xblh terima pos laju personal.. Apa daaa... huhuuu

Tapi, satu aku tensi sampai sekarang.. org tipu dalam permainan kutu.. memang la balance dah tak banyak hutang ko dalam RM350 tu lg hutang kalian kalo dicampurtolak... hampeh # , tapi duit tu kalo aku tak redha, merana la korang anak beranak makan duit haram... masyaallah...

Aku berharap kalian perlu berhati2 main kutu dalam on9.. Aku tak sangka boleh terjebak dgn kena TIPU oleh orang yg sentiasa byk bagi alasan yg tak munasabah... Sebenarnya aku terlibat bukan suka2 ok, aku terlibat disebabkan ex-schoolmate kawan2 teknik Bentong dulu ajak join sekali.. konon2 ketua team tu blh dipercayai.... Aku percayakan dia dan aku kenal sangat dia.. Tapi, nape kawan sendiri & ketua team tu pun tipu aku.. susah gak kan nak mendapat kawan yg betul2 amanah kan?? huhuuu.. nasib org sape tau kan... mungkin hari ni hari ko.. belum tau akan datang..

Kalo Allah nak cabut nyawa anytime jer.. tp hutang akan sampai ke Akhirat akan ditanya... Itu kalo selepas mati, mesti orang akan tanya waris si mati samaada si mati ada hutang dengan sape2... Massyaallah.. Dosa besar org yg suka berhutang tapi tidak bayar.. jauhilah aku drpd sifat mcm tu.. AMin~

Aku share ni utk mengelakkan semua reader tak menjadi nasib seperti aku & kawan2 aku...











Harap dijadikan pengajaran bersama... 




No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D