Nuffnang Ads

Friday, July 8, 2011

Aku suka topic Hot FM kul 7.30 ++ am..




Saya suka topic hot fm pagi tadi.

mengisahkan orang yang suka masuk campur hal orang..





Cth topic hot fm pagi ni:


.. kata usop: Bila org baru kawen tanya "Bila nak dapat anak??".. 

Bila dah dapat anak tanya "Bila nak dapat anak seterusnya??".. 

Bila kawen dua tanya " Bila nak kawen sterusnya".. huhuuu.. 

Nape org suka masuk campur?? Biar la org tu nak kawen byk ker.. nak ada anak awal ke @anak byk @ sket ker.. i2 nama nya rezeki dan Allah yg jodohkan.. 

Kesian pada mangsa2 terlibat, yg juga mereka pun xmau benda tu jadi kat diaorg.. So, jgn byk tanya.. Mana la tau hukum Karma Allah..

Kalo orang tu xmo buat keja @ pura2 rajin pun.. biarkan jer la... buat apa nak merosakkan periuk nasi org.. periuk nasi ko belum tau berasap @ tak ?? Mana la tau terkena batang idung sendiri macamana?? 



Yg atas meja penuh fail xsemestinya byk keja.. maybe berpura2 ker.. tapi dasarnya ada keja... Biarkan jer la... so, jgn mengata.. mana tau org tu mmg byk keja...

Yg ke hulu ke hilir bawa surat @ fail mungkin dia tgh byk keja.. kalo tak, dah lama bos campak dia keluar kan?? Aku sentiasa beringat sebelum terkena.. coz aku bekerja dgn rezki Allah.. insyaallah..

Aku bukan kaki bodek.. Aku bukan kaki mengendeng bos.. Aku natural.. Menurut perintah segala kerja.. So, sesiapa terasa.. sori ok..


Aku respek dgn krew2 hot fm pagi ni.. lazerr & panassss :)


Kenapa masih ada lagi manusia yang nak sibuk hal org ??

Nak dengki/busuk hati dengan org ??



Nak becerita tentang hal peribadi org ??


Tak pernah nak jaga hati/perasaan org ??


Mengaib/menjatuhkan maruah org ??


Bermuka - muka bila di depan org?? 



Depan bos mcm rajin jer.. tapi try tanya psl keja.. 

Hampeh !! Harap atas meja penuh fail.. tapi keja xbuat.. ber fb & chat jer.. 





walahuallam.. xmo tegur org coz takut terkena batang idung sendiri.. Malu sendiri nanti beb.. hahaa:D coz akupun xda keja suka gak ber fb chat utk mnghabiskan waktu.. kang kluar @ balik awal.. kena mengata.. so dok jer la lepak opiz kan?? 


hahahaa:P Manusia xpernah puas !!!





Ya ALLAH...manusia jenis ape diaorg ni ?? elok ditempatkan di hulu kampung jer... memalukan masyarakat jer masih berperangai macam ni.. kurang pengetahuan.. low education (usop wilcha dlm Hantu Kak Limah ).. sekurang2 pacak ditepi sungai, buaya makan pun lagi bagus.. hilang dosa ko.. coz Allah dah bagi cash..

sepatutnya mereka2 ni dilahirkan menjadi orang-orang yang dipacak kat sawah padi...senang...abis cerita tutup kes...TQ .. with sharing pengalaman dgn Puan Yana..




Rata2 manusia sekarang memang macam tu...aku xmenceritakan ape yg blaku pada diri aku yg semmgnya sedang blaku dlm idup aku... tp aku tgk kwn2 lain pun ader yg mjadi mangsa spt aku..manusia mmg begitu kah?




aku xkisah kalau org nk bcerita hal aku..dengki kat aku..xnak jaga hati ku..bermuka2 bila berdepan dgn aku..atau menyibuk hal aku..aku xkisah smua tu..sbb aku 
xamik port pun...lantak pi lah diorg.. coz Aku tahu Allah Maha Mengetahui.. Insyaallah setiap musibah yg berlaku, ada hikmahnya...




tp mcm mana dgn kwn2 aku yg lain yg jenis mudah berkecil hati / sensitif bila diorg mgalami situasi cmtu.. mmm....


masalah ni harus dipandang serius... dikhuatiri boleh mencetuskan pergaduhan yg memalukan diri sendiri.. takut nak kiamat, xsempat org yg bersalah nak Minta MAAf coz pergaduhan mula terjadi..





Ini bukan cerita nak cerita...ini isu semasa manusia yang xpernah masuk atau dibentangkan dalam mana2 dewan parlimen atau dewan sekolah..



hakk..hakk....hak....bukan​ marah kekdg malu bila tgk kaum sejenis kita yang bersikap camtu..eiii...tolong laaa.....manusia2...manusi​a...2

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D