Nuffnang Ads

Thursday, July 14, 2011

Zat & Khasiat Susu Ibu..

Teringat Memori silam , aku mengepam dan buat stok utk anak tercinta.. Muhammad Abqariz Zaem.. Masa anak pertama, xda experience sangat pasal pengumpulan susu ibu... so, stok susu xbyk sgt... baru dpt anak.. dan pengalaman pun xda.. huhuuu.. 


.. kecewa gak masa tu, Qari dpt minum susu 1 thn 6 bulan jer... xdpt target sampai 2 thn... nak tau kenapa??? Masa tu gigi Qari dah penuh... huwaa... sakit nya anak ibu gigit.. sampai berdarah2.. xdpt nak bayangkan sakitnya... huhuuu .. itu la punca stop direct brestfeeding.. just pam2 jer sampai kering laaa... huhuuu


..Then, pregnant anak no-2 .. tetiba semangat nak buat extra susu IBU yg lebih banyak.. semua persiapan nak mengepam dah beli.. Tapi rezeki xda lagi, Arwah Hafiz telah pergi awal.. Ibu pasrah nak.. Dan ibu pun xda mood nak mengepam.. 
.. Abangmu Qari dapat minum sekejap susu Ibu, walaupun dirimu Arwah Hafiz xmerasa.. tapi diri mu di Syurga dpt minum lagi sedap.. insyaallah.. Tapi, Qari xmo minum direct.. AL-maklum Qari dah besar.. Segan kata nya kot.. hehehee:P


.. Bila baby xhisap, alamatnya Hilang la dengan sendirinya.. coz aku pun malas nak PAM masa tu.. xda mood coz xda anak kecik.. Tapi ok la.. Qari dpt merasa susu ibu sehingga 2Tahun ++ termasuk campuran susu Arwah Hafiz... Tapi aku bersyukur pada mu Ya Allah.. Ada peluang Qari minum susu ibu lagi.. Tapi kesian kat Arwah Hafiz xdpt merasa susu ibu..


.. Itu sebab masa di HUKM, Doktor ada suggest aku ambil injection mengurangkan susu ibu @ bengkak susu.. Tapi, aku menolak.. xbaik susu yang ada dibuang2... Qari kan ada boleh minum lagi.. 
.......................................................................................................................................

buat stok susu..



 masa ni buat stok utk Qari guna botol jer.. 
masa tu tak terfikir nak buat stok sangat.. xda experience..
2009-2010




 2011


 Pengorbanan ibu meluangkan masa untuk mengepam hanya untuk anak tercinta..



Pengorbanan ibu untuk anakku... 
"MASA ITU EMAS"


 sedapnya Qari... dah besar dpt minum susu Ibu lagi.. 
memang khasiat untuk mu nak.. muaahhss:-*



Ketika aku di office, aku kagum pada kawan ku.. officemate aku.. Dia berkorban untuk anaknya memerah susu di surau utk anak tercinta.. syabas sahabat.. syabas.. ko adalah ibu yg terbaik untuk pelengkap makanan terbaik untuk anakmu...
Jika aku diberi peluang lagi, aku sungguh seronok nak kumpul susu2 ibu yg pernah aku kumpul dulu... kalo boleh nak kumpul lagi banyak untuk anak tercinta..

Ketika itu, kalo arwah Hafiz masih hidup (10/11/10.. now 8 bulan dah..), mesti aku berlumba2 dgn officemate aku untuk mengepam sekali.. Join in the club Khasiat Susu Ibu.. Mengepam di surau opiz.. hehee:D
Terasa manisnya memori silam.. Aku merinduinya semula...

Insyaallah kalo Allah beri aku rezki untuk dapat anak lagi dan Qari dapat adik.. maybe aku merancang dgn suami Tahun 2013.. Qari pun dah besar, 4 Tahun.. dah pandai berdikari sendiri..

Delivered Tahun 2014.. masa tu study dah abis.. hutang kereta dah abis.. hutang study pun dah abis... so, gaji pun naik.. Mana tau ada rezki dapat anak KEMBAR coz orang cakap kalo mengandung 30 tahun - 35 tahun, berpeluang mendapat anak kembar..  Insyaallah...


share dengan: Puan Wati.. sama2 study d utm..

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D