Nuffnang Ads

Thursday, July 28, 2011

Ketuk mengetuk di Dapur.. :)

Bestnya.. ari ni semua bawa makanan masing2.. kita buat potluck...

Menu aku, Daging Kari... Sori kawan2 kalo xsedap... Air tangan zura yang buat tau.. hehehee:P


Tetiba plan last minit order Nasi Lemak.. coz mcm sket sgt menu saya bawa.. hehehee:D Nasi Lemak order tau.. xsempat masak.. Alasan : MALAS.. Jangan ikut perangai saya yek.. hehehe:D


Semalam balik keja cdg nak tgk movie cter Takeshi Kinoshiro berlakon tu dgn kungfu terkenal tu... Tapi tiket lmbt plak.. mmg nak tgk walaupun lmbt.. Tapi, daging aku sape nak masak?? Daging xbeli lagi?? hehehee..


.. so, en suami pun ikutkan idea aku jer.. singgah Giant, beli bahan2 yg perlu dimasak..

Aku beli daging 1/2 kilo jer.. cukup ker?? Alamat xtau nak beli brapa kilo la... selalu masak hidangan yg kecil.. hidangan yg ramai, aku xpernah masak.. belasah jer la zura oii.. heheheee:D

... Qari bermalam umah nenek... xblh kaco ibu nak masak kari daging special.. Special ker?? Sian Qari bermalam umah nenek.. heheehhee:P


.. Balik dari Giant.. alamak dah kul 8.30++ .. saje jer nak masak utk en suami tersayang... masak lauk dulu utk dinner dulu sambil tgk Bang2 Boom... Settle dah dinner malam tu...



ayam tgh gelegak.. :)

Mula kan operasi menyediakan bahan .. blender semua bahan2 nya... cincang2.. hiris2.. etc.. Nak tau kul brapa aku start?? kul 10.30 malam mula.. dan 11.30 mlm.. selesai sudah kari daging aku.. heheheee:P




 Xsempat g pasar.. beli kat Giant jer daging ni.. hehehee:D



Bahan2 yang diperlukan :)


 Pakai santan Sawit.. Kurang Kolestrol...



 Rempah-ratus.. Cili.. Halia.. etc.. diblender semua


Terlebih tomato sudah.. i2 yg masam tu..
sori.. belasah masak jer kawan2.. hehehee:D

 Daging baru lepas rebus.. kasi bg lembut sket.. :D


 Tengah tumis bahan2 yg dicincang ...


Kari Daging dah siap.. sori la kawan2.. Masam la..

Terbubuh air asam jawa lebih plak.. coz lupa dah letak tomato sekali dlm tu... 
masam2... huhuhuuu:P

.. sian abg sayang teman kan aku masak.. Abg kata nak teman aku masak.. Tapi, abg tdo kat bilik kecil berhadapan dapur... Teman dari jauh la konon.. Rupanya dah terlelap.. sorang2 juga aku.. hahahaa:P Kalo ada Qari dpt memeriahkan periuk belanga kat dapur ni.. hehehee.. TQ abg sayang tetap temankan syg.. Luv u.. muuaahhss:-*


..................................................................................................

Pagi tadi just perhangat kan kari daging campur dgn santan... mlm tadi santan xletak lagi.. takut basi awal...





sedap ker ni??? hihiii


No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D