Nuffnang Ads

Monday, July 11, 2011

kesian anak ibu... maafkan mama.. :(( huhuuu

Malang xberbau.. ketika mandi kan anak tersayang Qari tergelincir dalam bilik air.. terhantuk kepala kat lantai dan terluka sket.. sian nya anak ibu.. banyak darah mengalir di kepala mu nak... 

Tetiba ibu teringat “Pertolongan Cemas” yang kupelajari dulu..



1.  Jangan Panik
2.  Ambil towel dan tutup di tempat yg luka.. agar pemberhentian darah dengan segera.. (jangan bubuh ubat gamat, ubat sapu @ apa2.. ubat itu xsesuai.. boleh menambahkan jangkitan kuman bakteria.. huhuu)
3.  Segera ke klinik
4.  Nasib bek en. Suami cepat balik dari kedai,.. Terus g klinik check doctor yg paling mustahak... 

Ya Allah.. Apa yg telah aku lakukan?? Kenapa aku begitu cuai utk menjaga seorang anak jer?? Kenapa aku tidak berada di tempat anakku.. huhuuuu... Rasa macam jantung nak gugur jer.. Rasa macam nak pitam jer mendengar jeritan yg kuat anak tersayang.. Masa tu aku dah pegang tangan anakku, tapi xterdaya kudrat ku utk menentukan ketentuan Mu Ya Allah.. Masa tu en.suami tengah pergi kedai beli resipi2 yg dipesan oleh ku.. Aku nak masak bubur jagung utk Qari & suami tercinta...

.. Suami ku balik & terus segera pergi ke klinik.. Qari xmenangis dah ketika berada dalam kereta.. Qari mungkin berasa selamat aku memeluk dia.. Sedih & Pilu hati ibu nak... 


..Syukur Al-Hamdulillah klinik surgery itu buka 24 jam (Poliklinik Dinamik).. Syukur sesangat doktor cakap, luka kecil jer.. Cuma tampal dengan ubat gam pada kulit tu agar bersambung semula luka tu.. (glue skin)... Ya Allah, aku bersyukur pada mu, anak ku selamat... Aku bertanya macam2 soalan pada Doktor.. Risau coz melibatkan kepala dengan otak... Doktor kata luka ringan.. Tengkorak manusia umur 0 -21 tahun elastik dan keras.. kuasa Allah menciptanya.. terus doktor cubit tangan ku.. opss sakit gak... Doktor ckp “Macam tu jer luka anak”.. Syukur pada mu Ya Allah.. Anak ku xda apa2 yg serius.. cedera ringan sahaja..


.. Sampai rumah, trus en.suami letak protection kat lantai.. Tapi, “Nasi telah jadi bubur”.. Telah tersurat Qari jadi begitu.. sejak kejadian itu, aku & suami perlu lebih berhati2.. coz memang budak2 suka main air (TOILET adalah tempat yg plg bahaya.. LICIN !!! ) 



.. Setiap musibah yg datang menimpa ku.. aku Redha menerimanya.. walaupun aku tidak pernah membenci sesiapa.. Kalo izin Allah nak bagi musibah.. Aku redha jer... Aku berdoa pada mu Ya Allah.. aku rela menerima musibah.. Tapi lindungi anak2.. suami.. family tersayang..

.. Syukur Qari tak ada apa2.. Yg kelakar Qari senyap jer masa kena plaster kat kepala.. Malu xterkata Qari.. tunduk jer.. al-maklum nurse klinik tu awek cun asik sakat dia jer.. sampai doktor pun kata “Good boy xnangis.. budak lain dah nangis”.. syukur gak Qari seorang yg tabah macam ibu nya...Hati ibu terubat melibat senyuman mu nak... Ibu minta maaf Qari tersayang.. ibu betul2 xsengaja.. ibu cuai.. Syukur gak en.suami xmarah pada ku, walaupun en.suami mukanya kelihatan cuak & risau.. Maaf yek abg sayang.. huhuuu


P/S : Aku berharap selepas kejadian ini, aku mesti lebih berhati2... Ya Allah lindungi keluarga kami.. Amin ~

 Qari tunjuk luka di kepala nya.. Ada kesan kena plaster..
sian anak mama.. maaf yek sayang.. mama cuai.. mama careless.. huhuuu :((


 luka Qari kena tampal dengan plaster...


 hati ibu dah tenang tengok Qari happy dan ceria bermain macam biasa :)


 muka budak macam tak sakit jer.. sedangkan kesian nya anak ibu... 
Ibu Minta maaf banyak2 yer sayang..


 anak ibu tercinta...


 muaahhss:-*


 i love u :-*


  Doktor bagi ubat anti biotik dan ubat demam.. Syukur Al-Hamdulillah, Qari tak demam.. 
Ikut kan Isnin nak cuti.. syukur sesangat ibu kata xperlu.. 
Terima kasih ibu kerana sabar menjaga cucu ibu.. 


 kejadian kul 6.00 pm - 10 julai 2011 (Ahad)


Tengok Qari dah ok dan selamat.. aku meneruskan buat menu petang "Bubur Jagung" untuk anak & suami tercinta... Tengok hasilnya, walaupun hati ku duka sebentar tadi.. Tapi syukur semuanya selamat... Terima kasih suami tercinta Abg Fakhruz.. Diri mu wira menyelamatkan keadaan.. :)

Bubur jagung cicah dengan roti :)

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D