Nuffnang Ads

Monday, June 17, 2013

Sepcial utk Hari Ibu, Bapa , anak... Steamboat kali ni :)

Steamboat la kita malam tadi utk memecah lemak.. ya ker?? hehehee.. semalam mood aku baik.. so, jangan tanya aku kenapa aku masak?? hehehe

Aku suka makan steamboat... kenapa??

1)   sedap...
2)   puas makan ramai2...
3)   senang jer nak masak...
4)   tak payah pk lauk apa nak masak... hehehee :P

variety kan :)

Sup Ayam utk kuah steamboat..

Aku xbuat tom yam coz ada budak2 nak makan (Qari & Faiq).. sebenarnya alasan aku; aku takut semua kena ceri beri makan tom yam aku yg masam.. better aku buat sup ayam jer.. hahahaa


Sambal kacang.. ciptaan sendiri.. Tapi ibu aku kata sedap.. hehehe

Apa kata aku share resipi.. coz ibu aku puji sedap sangat.. dan ibu aku siap minta resepi drp aku.. oosssooommm... aku pun xcaya... bukan riak tau, tp mmg realiti.. nak buat sebagai kuah nasi impit pun boleh..

Bahan-Bahan:
**  Bawang Besar / Kecil
**  Bawang Putih
**  Kacang Tanah
**  Cili Merah
**  Kicap
** Semua bahan ni di atas, blend semua bg halus.. then letak atas pan bagi masak.. :)

sebenarnya aku nak buat sambal kicap dia.. tp aku tgk ada kacang tanah syg la plak xabiskan.. aku pun masuk jer sekali blend dgn cabai ni semua.. tu yg jd mcm ni.. dan aku suka makan bawang putih, so, mmg rasa garlic .. mmg superbb laa.. aku pun xcaya blh masak ala2 Master Chef.. hahaaa.. Astagfirullah Al-Azim.. jgn bongkak yek zura.. :P Ampun kan saya :)

semua nak prepare bahan2 dishes tu.. jom kita makan..

Qari tak sabar... hehehe:P

Tunggu sayang, tunggu abah amik sup Ayam kat dapur dulu.. Aku masak sup ayam kat dapur gas dulu.. then baru letak dlm multicooker ni.. 

sabar yek sayang, kita tunggu side dishes ni masak dulu...

kita makan dgn mihun jer semua.. disebabkan bihun jer ada umah kami.. hahaha

Sekian,:)

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D