Nuffnang Ads

Tuesday, June 25, 2013

Happy Birthday Ibu Tercayang & Hubby Tercayang... 07 June...

Salam Semua...

wawawaaa.. cter ni dah lama, tapi br nak hapdet.. bagi perhangat kan cter... ehehheee.... 

Seronok kita sharing kehappyan kita bersama keluarga tersayang & insan2 yg tersayang.. Masa ni kami sekeluarga sambut Birthday ibuku & hubby (07 Jun)... sememangnya kebetulan ibu & hubby celebrate date & bulan yg sama setiap thn... Selamat Hari Jadi kepada ibu tercayang & hubby tercayang.. Semoga Panjang Umur & Dimurahi Rezeki selalu.. Dan sentiasa mendapat keberkatan daripada Allah di Dunia & di Akhirat... Amin~ 

Kebetulan cuti sekolah, along ada kat KL.. so, plan2 nak celebrate dinner kat mana... plan kami buat 06 jun 2013 (Khamis Malam Jumaat).. 07 jun keesokannya aku ada exam jam 3.00 petang.. itu yg xkisah kalo terlewat bangun esok pagi.. hehehee:P dan kakakku ku suggest aku & hubby cadang tempat.. then, kebetulan family kami memang suka makanan Arabian... so, hubby cadang g makan kat Restoran Sana'a Nasi Arab di Cyberjaya... baru jer masuk JJCM... memang sedapppp daripada Sabaq Cyberjaya.. Nasi dia bagiku sedap lagi Half Moon Seri Kembangan.. Teh dia sama rasa dengan Red Tea HalfMoon... Sana'a lebih kurang rasa dgn HalfMoon...

kami order macam2... Kami order Ns Arab Kabsah Chicken, Ns Arab Mandy Chicken, Ns Arab Kabsah Lamb tapi habis la plak, Ns Arab Royal Chicken, Kebab, Lamb Tangerine dia sedap dicincah dgn roti, jus Durian Belanda, Tea dia bagi free, Jus Oren, Jus mangga dan mcm2 lagi.. aku tak ingat.. semua abg ipar & kakakku yg order... diaorg sponsor makan... Aku & hubby sponsor kek... Kami makan kat Sana'a ni memang murah & berbaloiii.. kami order macam2 dan harganya sama macam harga kek.. memang puas hati makan kat situ.. kenyanggg dan sedap... :) Sori la tak sempat snap gambar makanan & buku menu, coz kami semua dah kelaparan.. kebetulan, masa diaorg order makanan, aku, hubby & ibu p solat maghrib dulu... bagus tempat ni coz ada surau yg cantik berhampiran dgn Restoran ni.. memang besttt :)

Okla.. Happy Family for celebrate bufday.. Kami sekeluarga memang dah diajar drp kecil oleh ibu & arwah ayah.. setiap tarikh special perlu dihargai & disambut utk mengeratkan lagi silaturrahim sesama kita... Al-Hamdulillah, walaupun arwah ayah tiada di samping kami, kami sentiasa mendoakan Arwah Ayah disamping orang2 yg beriman & Allah sentiasa mengampunkan dosa2 ayah... Al-Fatihah...

ok.. jom kita tinjau2 aktiviti kami sekeluarga :)

Dah call dulu tempah kek ni kat SR Cyberjaya

sampai jer, ramainya oranggg.. awal2 dapat tempat kat luar.. dalam yg ada aircond tu fullbooked...

Anak bujang yg suker bergambar.. pengarang jantung mama:)

Akhirnya dapat gak dok dalam.. 

tp kami tgh tunggu meja yg belakang tu blah dulu.. luas sket seat dekat cashier tu.. Abg ipar aku n kakak tgh dok cop tempat dulu... hehehee:P

cucu perempuan tunggal nenek... Princess Arieanna :)

Absolute Chocolate Cake :)

Nyummyyy.. kek ni New Arrival, aku dah try dgn hubby & Qari 1 slice kt SR Pelangi Semenyih.. mmg sedappp tu yg order lagi tu.. kali ni Whole Cake... Baru puas makannnn :)

Aikkk... Hari Jadi sape ni??? semua sibuk nak tiup gak.. heheheee:P

Jommm potong kek.. :)

Abg Ipar tarik Qari & Arman join sekali potong kek.. Tapi, Qari bila dah jumpa geng, dah xhingat dah... Qari & Arman dah jadi kamcing... masa kecik2 xblh bertemu asik bergaduh.. tapi, bila masing2 dah g Tadika.. jadi Bestfriend & cousin forever...

Adik br nak nyalakan lilin... bagi seronok utk budak2 tiup :P

Selamat Hari Jadi Ibu & Abg cayang :)

jom kita makan kek dulu b4 makanan lain sampai.. layannnssss :)

Happy Family.. Love & Hugs ketat2.. sayang semua... muaahhhss:*

hubby khusyuk mendengar cter saper tu? :P

tuuu dia.. berselera semua :)


Mama Abqariz macam biasa.. suka melarammm mencandid perasan kan diri.. hahahaa:P

Seronok budak berdua tu bercerita sesama mereka...


Sedap nyaaa... :)

Ini Jus durian Belanda aku.. memang sedappp.. pekat dan terasa juice dia... :)

Khusyuk Qari & Faiq makan Nasi Arab Kabsah Chicken :)

Nyaman :)

Especially For u darlinggg.. Sayang & Hugs abg ketat2... muaahhhsss:*

Especially utk ibu tersayanggg .. Sayang & hugs ketat2 jugak.. muaahhhhsss:*

Ibu dapat Guess Watch drp kakak ku :)

Roti Kebab yg abg ipar aku order tu memang tersangat2 sedap... 

Terasa Kebab Kambing dia memang terasa lembut.. wangi.. Tapi, aku tak tau apa nama dia... Tapi memang sedapp glerrrr laaa.. Rugi xorder lebih.. Disebabkan terlalu ramai orang malam tu... Ada gak makanan kitaorg lambat sampai.. Then abg ipar aku g serang.. sekali abg ipar aku cakap Arabbb la... terus cepat jer  hidangan sampai... hahhaaaa :P Berbahasa Arab la plak daorg bercakap dgn owner kedai.. siap abg ipar aku perli2 dalam bahasa Arab la... Ayooo abg ipar aku dah mengamuk gurau2.. heheheee :P
Siap kitaorg usik abg ipar "Muka cina tapi cakap Arab"... hehehee:P

Syukur Al-Hamdulillah kami happy malam tu walaupun di Penang semua dalam keadaan sedih.. Aku & hubby minta maaf banyak2...

*** Minta maaf, ketika ini tok Bedah (sebelah hubby) tengah sakit di Hospital, tapi kami celebrate meraikan hari jadi.. Bukan kami xmau balik kmpg lagi, tapi aku ada last paper exam 07.06.13 jam 3.00 pm.. Dukacitanya, Tok Bedah meninggal dunia pagi pada 07.06.13 ketika hubby hantar aku otw ke Library SpaceUtm kat Ampang Park tu.. so, aku suh hubby n Qari balik dulu, masa tu hubby otw nak g keja.. Abis paper kul 6 petang, aku rush ke Pudu Raya balik Penang naik bas.. Masyyaallah dah lama xpergi Pudu Raya, memang berbeza cantik daripada dulu.. Al-Hamdulillah akhirnya dapat tiket Balik malam tu setelah ada passenger reject tiket Transnasional... dah lama tu xnek bus express... kepada Tok, Innalillahwaiinahirajiunnn.. semoga Arwah Tok di samping orang yg beriman & Allah mengampunkan segala dosa2 Tok.. Al-Fatihah~

Setiap yang hidup, akan pergi juaaa... kita yang masih hidup hendaklah sentiasa ingat Tugas kita sebagai Hamba Allah SWT...

No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D