Nuffnang Ads

Monday, September 12, 2011

Aktiviti Gotong-Royong jiran tetangga..

11/09/2011 (Ahad)

Dari pagi en.suami sibuk bersama hero2 jiran tetangga yg lain.. Para2 isteri membantu di dapur coz corner lot yg buka nursery tu ada buat open house.. aku n ibu ku xdpt membantu coz ada tetamu dtg umah.. Aku plak sakan berkemas umah.. Al-maklum seminggu seklai baru dpt kemas umah.. Al-maklum weekday keja jauh, malam baru sampai umah.. :)

Semua orang lelaki perlu menghadiri gotong royong membuat bus stop @ tempat duduk guard bagi hero2 Malaya ini berjaga malam untuk menjaga keselamatan penduduk Jalan Sri tanjung 23... 

uiiittttt.. memang best jiran2 Jln Sri Tjg 23.. korang semua memang sporting.. sampai jiran2 Jalan Sri Tanjung yg lain jelezz dgn kami.. semangat kejiranan kami yg tinggi...

Pukul 3 pergi open house tu.. byk gak hidangan.. Ada Nasi Dagang, Bihun sup, Laksa .. etc la.. byk sgt.. itu menu yg aku makan la.. Qari pun best la dtg situ coz ada papan gelongsor.. Al-maklum Nursery @ Taska.. kompom la ada playground mini.. Qari yg plg sronok kutip duit raya sambil men dgn aku kena kejar Qari makan bihun sup favourite Qari.. 

Abis makan2, balik umah.. Para lelaki sambung gotong royong sampai Maghrib baru siap.. Aku apa lagi, kesian pada hero2 Malaya menitis peluh & tulang 4 kerat tu.. Aku pun bancuh Jus Rozel Ais.. Jgn xpercaya buah Rozel import dari tanah halaman umah kami.. Memang sedap buah dia... manis yg asli.. dah 4 @ 5 kali la kami dah bancuh.. sekali kutip dapat la 2 jug besar.. nyum2... Nanti aku upload pokok Rozel kami ok...


No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D