Nuffnang Ads

Monday, September 19, 2011

Rajinnya aku Cuti Hari Malaysia..

16 September 2011 (Jumaat)

Ari ni aku sungguh rajin.. uiiittttt.. Puji diri sendiri.. :D .. keja aku ari ni masak2 jer dari pagi sampai petang.. Al-maklum, cuti xkeluar g mana2.. En.suami bz dgn RT (Rukun Tetangga).. Hero2 RT ada gotong Royong nak buat bus stop.. istilah lain tempat lepak2 mlm2 sembang2 para hero2 RT...


Pagi2 org lain dok traffic jammed kat Dataran Merdeka, aku tgk tv jer dgn Qari tercinta & en.suami tercinta.. Xkuasa la aku nak sangkut jammed2 tu dgn panas2 tu.. huhuuu :P


Lagi best , aku melayan Qari tercinta.. Qari tersayang.. muaahhss:-*



 Peminat setia Upin & Ipin.. :)

Gmbr Upin & Ipin jer penuh dlm bilik..


Qari suka tayang gigi.. :D


.................................................................................

ok la.. aku story sket aktiviti harian Jumaat cuti Malaysia... Al-maklum mood isnin kat opiz malas nk buat keja.. hehee:P 

so, blog jer aku hadap dari pagi smpai petang.. heheheee:P

Pagi, kami sekeluarga p market dulu, cari bahan2 mentah utk masak this weekend... Apa lagi, nmpk petai tgh jual murah apa lagi abg?? menu kita ari ni.. Sambal Petai Udang... Sup Ikan Qari... Sayur Kangkung Belacan... Cucur Ikan Bilis...


Balik dari market, p singgah beli Nasi Dagang, Nasi Kerabu & Roti Canai.. uiiittttt.. Makan Berat breakfast ari ni.. hehehee:P





Sket jer Qari makan Nasi Dagang... Xboleh bubuh byk coz Qari main.. Mama dia kena suap...


...........................................................................................

After break1st.. Apa lagi, masuk dapur potong2 apa yg patut, memulakan operasi masak memasak ketika cuti..



 Bahan utama : Petai & Udang..


 Sup Ikan Qari tgh on the way.. :)




 Akhirnya siap sambal Petai Udang.. nyum2.. 

Ada budak dah ngantuk tapi xmo tdo..
Qari teman mama masak yer.. hehehee:D

sian nya anak mama dok kat alas kaki tu.. Nanti suh abah beli sofa budak yek sayang... huhuuu

Alamak !! sayur xmasak lagi.. sayur masak tunggu en.suami balik sembahyang Jumaat dulu.. Sayur kalo masak awal xsedap SEJUK !!... Bila nak makan baru masak.. baru kaw.. uiiittttt... Sayur Kangkung Belacan lupa nak snap coz dah kelam kabut, en.suami dah balik smbhyg, aku plak terhegeh2 baru nk masak.. heheheee:P Ni gara2 cter indon Roh Pontianak Melayang2 (ayat indon aku lupa plak sih..)



MENU petang kita ari ni.. cucur ikan bilis.. nyum2 ~


Snap tepung yg telah digaul.. Goreng masuk dlm kuali, xsempat plak nak snap.. 
Kena buat laju2, xmo cucur hangus terbakar.. hehehee:D



No comments:

Post a Comment

Tq sharing & caring with Web Blog fizura512.blogspot.com. Pihak penulis tidak bertanggungjawab atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang disediakan melalui laman web ini. Sila beri komen anda.. Mama Abqariz sedia menerima nya & membalasnya.. Sayang uols.. uiiittttt.. :D